هشدار مکتوب تهران به تل‌آویو

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _چهارشنبه، سی‌ویکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خون و قلم‌» به بررسی حوادث روز گذشته افغانستان پرداخت و نوشت: روز گذشته انفجارهای مهیبی غرب کابل را لرزاند. بر همین اساس روز سه‌شنبه منابع خبری در غرب کابل اعلام کردند که در حملات انتحاری به مدرسه «عبدالرحیم شهید» واقع در منطقه شیعه‌نشین شهر کابل دست‌کم ۲۵ دانش‌آموز شهید شدند.

«ذکریا الفت» یکی از استادان مدرسه «عبدالرحیم شهید» به رسانه محلی «اطلاعات روز» گفت که حمله انتحاری اولی زمانی رخ داد که شاگردان در حال ترک مدرسه بودند. وی افزود که تنها در انفجار نخست نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ دانش‌آموز شهید شدند و وقتی استادان مدرسه در تلاش برای متفرق‌کردن دانش‌آموزان و نجات آنها از مسیرهای مصون بودند، انفجار دومی رخ داد. الفت ادامه داد که انفجار دوم زمان انتقال شهدا و زخمی‌ها رخ داد اما اظهار داشت که درباره تلفات انفجار دوم آماری ندارد.

اوایل صبح سه‌شنبه منابع همچنین از وقوع انفجار در آموزشگاه ممتاز در غرب کابل خبر داده بودند. مسئولان این آموزشگاه می‌گویند که در این انفجار یک دانش‌آموز بشدت زخمی شده و شش نفر دیگر سطحی زخم برداشته‌اند. با توجه به بمبگذاری‌های اخیر بخصوص در مناطق شیعه نشین به نظر می‌رسد که این روندی برای ایجاد یک فتنه مذهبی و قومی در افغانستان باشد. در مهرماه سال گذشته هم انفجار مسجد شیعیان در قندوز بیش از ۸۰ کشته و زخمی در پی داشت.

یک هفته قبل از آن هم در انفجار مسجد شیعیان در همین استان ۴۶ نفر کشته شدند. در تاریخ هفدهم فروردین سال‌جاری وزارت کشور طالبان اعلام کرد که در نتیجه حمله به نمازگزاران در مسجد پل خشتی واقع در حوزه اول امنیتی شهر کابل دست‌کم شش نفر زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند که یک مهاجم با پرتاب نارنجک دستی نمازگزاران را در حال ادای نماز ظهر هدف قرار داد که توسط مردم بازداشت شد.

هشدار مکتوب تهران به تل آویو

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «هشدار مکتوب تهران به تل‌آویو» به بررسی اظهارات رئیس جمهور پرداخت و نوشت: پس از خط و نشان جدی رئیس‌جمهور کشورمان برای رژیم صهیونیستی و هشدار به تل‌آویو مبنی بر اینکه اگر کوچک‌ترین حرکتی از سوی آنها رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما، مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود؛ منابع غربی در تازه‌ترین گزارش‌های خود مدعی پیام هشدارآمیز تهران به ماجراجویی‌های تل‌آویو شدند. در همین خصوص حساب توئیتری «اینتل اسکای» - که در زمینه تحلیل خطرات و ریسک‌های بین‌المللی، ردیابی پروازهای جهانی و اخبار ویژه بحران‌های مختلف فعالیت می‌کند - مدعی شد ایران طی پیامی با واسطه به رژیم صهیونیستی، درباره بانک اهداف این رژیم که می‌تواند هدف قرار گرفته شود، هشدار داده و نوشته است: «ایران از طریق واسطه‌های اروپایی به اسرائیل پیام داده و تصاویر مکان‌های ذخایر تمام تسلیحات بیولوژیک، شیمیایی و اتمی این رژیم را که می‌تواند در اولین درگیری نظامی هدف قرار داده شود، ارسال کرده است.»

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده و مقام‌های تهران یا تل‌آویو نیز فعلاً به آن واکنشی نشان نداده‌اند اما به نظر این هشدارها در واکنش به تهدیدهای پوشالی رژیم صهیونیستی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر درباره تبعیت نکردن تل‌آویو از هرگونه توافق کشورهای غربی با تهران و احتمال انجام اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.

در کنار این لاف زنی‌های پیوسته مقامات اسرائیل و تقلاهای همیشگی این رژیم برای برهم زدن مسیر مذاکرات وین، هاآرتص در تازه‌ترین گزارش خود به هراس تل‌آویو از اقتدار سپاه پاسداران اذعان کرد و در این باره نوشت: «در هفته‌های اخیر اسرائیل یک کارزار فشرده را در آمریکا علیه حذف سپاه از فهرست تروریستی در پیش گرفته است. به دنبال آن مقامات کاخ سفید، بر خلاف آن‌هایی که در وزارت خارجه آمریکا هستند، نشان دادند که طرف اسرائیل را می‌گیرند و می‌خواهند سپاه پاسداران در فهرست تروریستی باقی بماند.»

هشدار مکتوب تهران به تل آویو

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «منابع ارزی آزادشده هنوز هم خرج بدهی دولت روحانی می‌شود» نوشت: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت دیروز _سه‌شنبه، سی‌ام فروردین_ در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طرح‌هایی در دست بررسی در دفتر دولت است، اظهار کرد: از جمله این طرح‌ها طرح حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان است که شامل بخشودگی مالیاتی نیز هست.

وی یادآور شد: پابه‌پای طرح‌های تقویت دانش آفرینی از سوی بخش‌های مختلف این مسئله در دولت هم در دست بررسی است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: طرح وزارت بهداشت هم پس از وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دانش‌بنیان در کمیسیون تخصصی دولت با قید فوریت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هشدار مکتوب تهران به تل آویو

کد خبر 569709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.