جذب نیرو نداریم

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرمایه انسانی یک فرایند از جذب تا نگه‌داری و ارتقا و خروج نیرو است، گفت: در حال حاضر جذب نیرویی در شهرداری نداریم، زیرا استدلال مدیران این است که حدود دو هزار نیروی مازاد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور سلطانی زاده امروز _ سه‌شنبه، سی‌ام فروردین‌ماه_ در اولین جلسه شورای راهبری مناطق شهرداری در سال جدید اظهار کرد: بهبود عملکرد سرمایه انسانی مشارکت تمام بخش‌های مختلف شهرداری را می‌طلبد، البته اولین گام برای بهبود عملکرد در این حوزه، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و آمار از مناطق مختلف است.
وی افزود: سرمایه انسانی یک فرایند از جذب تا نگه‌داری و ارتقا و خروج نیرو است، در حال حاضر فعلاً جذب نیرویی در شهرداری نداریم، زیرا استدلال مدیران این است که حدود دو هزار نیروی مازاد در شهرداری وجود دارد و این موضوع به دلیل آن بوده که ساختار با عملکردها همخوان نیست.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید بررسی دقیق‌تری کرد، مثلاً برای فعالیت‌ها متناسب با ساختار عمل کنیم و از کارهای غیر ساختارمند بپرهیزیم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر ساختار به‌صورت کلی راهگشای دائمی در بحث کمبود نیروی انسانی در شهرداری نیست، ما باید در روش‌های اجرا و شیوه فعالیت‌های خود تغییراتی جدی ایجاد و با چاشنی نوآوری اقدام کنیم.

سلطانی‌زاده با بیان اینکه در زمینه جذب نیرو در سال جاری به هیچ عنوان نمی‌توانیم ورود کنیم، اظهار کرد: همقدم شدن با یکدیگر لازمه پیشرفت کار در این عرصه است، لذا از تصمیمات موقتی و لحظه‌ای در زمینه جذب نیروی انسانی در مناطق باید پرهیز کنیم.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که همه باهم یک کار و هدف مشترک را انجام دهیم و سعی کنیم تا مشکلات سرمایه انسانی در مسیرهای قانونی حل شود.

توجه به جانشین‌پروری در شهرداری

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در خصوص نیروی انسانی، توانمندسازی و جانشین‌پروری،: گفت قطعاً جانشین‌پروری امری مهم در سیستم اداری محسوب می‌شود که در این راستا دوره‌های مختلف آموزشی نیز طراحی شده است که از ابتدای تابستان این دوره‌ها با فرایند خاصی بر اساس نیازسنجی که در ماه‌های آتی صورت می‌گیرد، آغاز خواهد شد، البته همراهی همه کارکنان مناطق در این عرصه لازمه کار است.

وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت‌ماه طبق آئین‌نامه‌ای که تنظیم‌شده است، برای جابه‌جایی هر نیرو باید هم برای جای خالی در سیستم و هم بحث نیروی موجود در سمت فعلی، تعیین تکلیف و سپس ابلاغ جابجایی فردی زده شود.

سلطانی‌زاده در خصوص اطلاع‌رسانی و آموزش افراد پیش از اجرای سامانه‌ها، گفت: این درخواست صحیح است که پیش از اجرای هر سامانه و خدمت جدید ارائه‌شده، باید آموزش‌های لازم از طریقی انجام گیرد.

وی ادامه داد: نگاه ما تقویت نیروی انسانی و جبران ضعف‌ها در عرصه سرمایه انسانی است، در این راستا تشکیل کارگروه‌های تخصصی و موضوعی را با حضور نیروهای هر قسمت در آینده نزدیک مدنظر داریم که راهگشای بسیاری از مسائل خواهد بود.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در تشریح برنامه‌های این اداره برای کارکنان شهرداری اصفهان، گفت: برنامه رمضان‌گردی از ابنیه تاریخی و سرزمین تخت فولاد، برگزاری ویژه‌برنامه تکریم بازنشستگان کارمندی و کارگری مناطق شهرداری، برپایی مراسم جز خوانی قرآنی درگذر فرهنگی چهارباغ ویژه کارکنان شهرداری و خانواده‌هایشان و تجلیل از فرزندان روزه اولی کارکنان شهرداری و مسابقات ورزشی ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای ماه رمضان است.

وی افزود: قصد داریم تحولی در زمینه مسکن کارکنان شهرداری اصفهان ایجاد کنیم و با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و امکانات خاصه از ظرفیت‌های ملی برای کارکنانی که مسکن ندارند، استفاده کنیم.

کد خبر 569656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.