۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

بازار بورس امروز با رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۵۱۳ هزار ۶۴ واحد برسد، در بازار بورس ۲۳۰ نماد و در بازار فرابورس ۱۵۰ نماد روند مثبت داشتند، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۶۰ واحدی به محدوده ۲۰ هزار ۷۶۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رشد ۱۰ درصدی نماد پالایشگاه نفت اصفهان از مهم‌ترین وقایع امروز بود.

بازار

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب فارس، شپنا، شبندر، شتران، وپارس، وبملت و نوری بودند و نمادهای وغدیر، کگل، رمپنا و ومعادن بیشترین تأثیر منفی را بر بازار امروز داشتند.

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی به سطح یک میلیون ۵۱۳ هزار ۶۴ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۹۸ واحدی در سطح ۴۰۰ هزار ۵۷۴ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۷۵% و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۷۰% را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۳۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۴۹

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۶۰ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۷۶۵ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۲۹% تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۵۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۱ هزار ۴۷۷ و ۲۶ هزار ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۰ میلیارد ۳۳۴ و ۳ میلیارد ۲۰۳ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معاملات سهام

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

بیشترین حجم معاملات سهام

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

بیشترین تعداد معامله

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

بیشترین تغییرات مثبت

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

بیشترین افت قیمت

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

شاخص‌ها

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

تحلیل تکنیکال شاخص‌کل

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد.

پیش بینی: حرکت به سمت مقاومت یک میلیون ۵۳۰ هزار واحدی.

مهم ترین‌های بازار

افزایش دامنه نوسان در بورس باید با نظارت همراه باشد

مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس اوراق بهادار:

طبق بررسی‌های صورت گرفته در بورس‌های دنیا، کشورهایی که از ریسک سرمایه‌گذاری بالاتری برخوردارند و شفافیت در بازارهای مالی آن‌ها پایین است، معمولاً دامنه نوسان محدودتری دارند. برای اینکه بتوانیم جوابگوی نیاز و خواسته مردم باشیم باید از ابتدا نهادهای مالی را افزایش می‌دادیم، در همین راستا می‌توان گفت افزایش شفافیت در بازار سرمایه و شفاف شدن فضای اقتصادی کشور برای بهبود نقدشوندگی در بازار، تصمیم بر این شد که موضوع تغییر و افزایش نوسان هم در دستور کار قرار بگیرد.

بورس بین الملل با تأیید سازمان بورس راه‌اندازی می‌شود

سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

بورس بین الملل یکی از موضوعات اصلی است که از بدو ورود به مناطق آزاد آن را پیگیری و مقدمات آن را آماده کرده ایم. بورس بین الملل ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توانیم در مناطق آزاد داشته باشیم و به نوعی می‌تواند به بورس سرزمین اصلی نیز کمک کند. برای تشکیل بورس بین الملل منتظر هستیم که مسئولان سازمان بورس، صدور مجوز را در دستور کار خود قرار دهند.

آریا: گزارش ازمجمع سالیانه آریاساسول

عملیات اجرایی طرح‌های توسعه‌ای و استمرار تولید و فروش حداکثری و پایدار، ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تاریخ شرکت، تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری و همچنین استمرار صادرات اتیلن مازاد تولیدی جهت حداکثرسازی فروش و سودآوری شرکت بخشی از برنامه‌های تولید سال ۱۴۰۱ است.

امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت آریاساسول در پایان قرائت گزارش فعالیت هیئت مدیره پایان همکاری خود را با این شرکت اعلام و خداحافظی کرد.

پروژه پلی اتیلن شرکت در نیمه‌های سال ۱۴۰۲ به سرویس خواهد آمد و به تولید خواهد رسید.

سود نقدی شرکت آریاساسول سهامداران خرد از تاریخ ۷ اردیبهشت سال جاری از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد.

در نهایت صورت‌های مالی شرکت به تصویب سهامداران و مجمع رسید.

دسانکو: گزارش از مجمع سالیانه شرکت سبحان انکولوژی

در سال ۱۴۰۰ در راستای توجه به حوزه دانش بنیان‌ها دو محصول دانش بنیان را ارائه کرده است و قرار بر این است که توجه ویژه ای به حوزه داروهای دانش بنیان شود.

با توجه به اعتراضات مدیران شرکت به مسئله مالیات؛ مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۰,۹۲۱ میلیون ریال کاهش داشته است. همچنین مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۳,۰۴۷ میلیون ریال کاهش داشته است.

سبحان دارو از سازمان غذا و دارو پیگیر موضوع تغییر قیمت محصولات خود است چراکه محصولات به قیمت سال ۱۳۹۵ فروخته می‌شود و هزینه‌ها بر اساس قیمت روز است.

غمارگ: گزارش از مجمع غمارگ

شرکت به دلیل ایفای تعهدات مجبور به شکوائیه حقوقی شده است و هنوز به نتیجه نرسیده است.

۳۲۰۰ تن اموال شرکت تأمین کننده و طرف حساب به همراه بخشی از اعتبارات بانکی و دارایی‌های دیگر بلوکه شده است.

شرکت در حال بررسی و اجرای تعهدات طرفین در تفاهم‌نامه ۴ جانبه ای است که باعث وجود ۲۲۱ میلیارد از مطالبات ارزی سنواتی در صورت‌های مالی شده است. مجمع تکلیف کرد که این بند تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود.به دلیل تحریم‌ها مارگارین با کنار گذاشتن دو شرکت دیگر برای واردات ماشین آلات جدید با نمایندگی شرکت لیپیکو، قرار داد امضا کرده است.

ساخت ساختمان‌های جدید که برای دستگاه‌های جدید تعبیه شده‌اند که تا مردادماه پایان خواهند یافت.

آمار سامانه جامع تجارت، با آمارهای واقعی مغایرت دارند، شرکت تخلفی در انجام تعهدات توزیع روغن نداشته است. واحد حقوقی موضوعات اصلاح اسناد مالکیت زمین و تعریض جاده ورامین را در دست بررسی دارد و پیگیر اخذ اسناد تک برگ است

پاسخ شرکت به سوال نماینده سازمان بورس مبنی بر این که چرا با شرکت‌های که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، دوباره طرف قرارداد شده‌اید؟

شرکت تحت تأثیر تحریم است و اگر نتواند با بخش خصوصی تعامل کند، دچار مشکل می‌شود. این شرکت یکی از تأمین کنندگان اصلی غمارگ است. از طرفی این قرارداد از سال ۹۸ شروع شده و این قرارداد سنواتی شده، قرارداد جدیدی نیست. اما در این خصوص حسابرسی ویژه‌ای صورت خواهد گرفت و در کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علت کسر تولید نسبت به سال گذشته چیست؟

انحرافاتی از منظر تولید و فروش داریم و مشهود است. اگر تقریباً ۲۵ هزار تن روغن امانی که در اختیار داشتیم و عوائد آن حاصل از فروش ما باشد، عودت نمی‌دادیم، مغایرت ظاهری دیده نمی‌شد. با تصور این که نرخ روغن در شرف تغییر بود، احتمال تحمیل زیان‌های به شرکت بالا بود.، عودت داده شدند. همین مساله منشأ نقطه ضعف صورت‌های مالی است.

نماینده سازمان شرکت را مکلف کرد که در این خصوص، گزارش جامعی را در کدال منتشر کند.

مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای بند اجرای مسئولیت‌های اجتماعی مصوب شد.

با توجه به این که شرکت نیازمند حسابرسی ویژه است، در این مجمع سود توزیع نخواهد شد و در مجمع بعدی (۱۰ خرداد ماه) نسبت به توزیع سود تصمیم‌گیری خواهد شد.

نتیجه جلسه مجلس با تشکل‌های فولادی در خصوص عوارض صادراتی

در جلسه دیروز (۲۹ فروردین) کمیسیون صنایع و معادن مجلس که در خصوص پیامدهای عوارض صادراتی زنجیره فولاد برگزار شد، نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از رویه دولت به خاطر تصویب این مصوبه بدون نظرخواهی از تشکل‌ها، خواستار توضیح دولت درباره چرایی عدم اجرای قوانین مصوب مجلس در خصوص عوارض صادراتی و رفتار فراقانونی در این باره شدند.

منابع حاضر در این جلسه خبر داده‌اند که نمایندگان مجلس همچنین بر لزوم بازنگری در مصوباتی که مانع از صادرات فولاد و موجب کاهش حاشیه سود معقول واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط می‌شوند، تاکید کردند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال از تشکل‌های فولادی خواست برنامه‌های خود برای ایجاد ثبات در بازار داخلی فولاد را به مجلس ارائه دهند.

شایان ذکر است علی رغم اعلام قبلی، وزیر صمت و معاونین وی در این جلسه حضور نیافتند و لذا مقرر شده در جلسه بعدی و با حضور ایشان، موضوع عوارض صادراتی زنجیره فولاد مورد بررسی قرار گیرد. شنیده شده این جلسه احتمالاً پس از شب‌های قدر برگزار خواهد شد

قیمت کالاها در بازار آتی چین

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

در بین فلزات پایه در بازار آتی چین قیمت روی با رشد ۴ درصدی بیشترین رشد را داشت. روی یک کالای انرژی بر است بنابراین با صعودی قوی قیمت نفت در هفته گذشته، روی هم بیکار ننشست و با رشد قابل توجه حدود ۱۷۰ دلاری همراه شد. قیمت مس هم با رشد همراه شد اما فلز آلومینیوم تحت تأثیر کاهش تقاضا با افت اندک قیمتی مواجه شد. در گروه محصولات فولادی تقریباً ثبات حاکم بود. در گروه محصولات پتروشیمی، استایرن علی رغم افزایش قیمتی در بخش‌های بالادستی، در نتیجه کمبود تقاضا بیشترین افت قیمت را داشت.

نقشه بازار

۳۰ فروردین، رشد ۱۱ هزار ۲۲۱ واحدی شاخص کل

کد خبر 569651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.