توسعه فری‌استایل و استعدادیابی از اهداف انجمن است/ورزش اصفهان در بدترین وضعیت قرار دارد!

«توسعه ورزش اسکیت فری استایل در تمام استان‌ها و استعدادیابی از اهداف اصلی انجمن اسکیت فری استایل فدراسیون اسکیت است. البته در کنار دو مورد اشاره شده، امیدوارم بتوانیم مسابقات مدون و خوبی برای علاقه‌مندان این رشته برگزار کنیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، «شهرام اکبری» طی حکمی از سوی «مجید هنرجو» رئیس فدراسیون اسکیت، به۲عنوان سرپرست انجمن اسکیت اینلاین فری استایل این فدراسیون منصوب شد. دبیر سابق هیئت اسکیت استان اصفهان، حالا در فدراسیون و در انجمن فری استایل برنامه‌های زیادی برای رونق این گرایش اسکیت در کشور دارد. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی را با وی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

با حکم ریاست فدراسیون یک مدیر اصفهانی در رأس فری استایل کشور فعالیت خواهد کرد. این گرایش در رشته اسکیت را بیشتر به مخاطبان معرفی کنید

فدراسیون اسکیت، مشتمل بر چند انجمن بوده که رشته اسکیت فری استایل، پرافتخارترین انجمن رشته اسکیت در کشورمان است. در واقع این رشته تنها رشته فدراسیون بوده که مدال جهانی دارد و مردان و زنان، فعالیت‌های خوبی در این گرایش دارند. رشته اسکیت در مسابقات اسپانیا طی سال ۲۰۱۹، صاحب سه مدال رنگارنگ شد که هر سه از انجمن فری استایل بود. «رومینا سالک» برنز جهان و «امیرمحمد سواری» صاحب نقره و «رضا لسانی» برنز این مسابقات را کسب کرد. با زحماتی که از سوی مجموعه ورزشکاران و کادر فنی تیم‌ها صورت می‌گیرد، فری استایل همیشه روی سکو بوده و تلاش می‌شود این روند ادامه‌دار باشد.

وضعیت فری استایل در کشور چگونه است؟

رشته فری استایل در ۱۰ استان کشور فعال است و امیدوارم توسعه آن را بیش از پیش شاهد باشیم. سال گذشته رشته فری استایل از مسابقات استعدادهای برتر کشور حذف شد، اما آن مسابقات نیز به علت شیوع کرونا لغو شد. درحال‌حاضر مسئولان فدراسیون اسکیت در تلاش هستند فری استایل به این مسابقات نیز بازگردد تا بتوانیم استعدادیابی خوبی برای آینده این رشته داشته باشیم.

توسعه فری استایل و استعدادیابی از اهداف انجمن است/ ورزش اصفهان در بدترین وضعیت قرار دارد

در سال جاری برنامه‌ای برای فراگیرشدن این رشته در کشور وجود دارد؟

توسعه ورزش اسکیت فری استایل در تمام استان‌ها و استعدادیابی از اهداف اصلی انجمن اسکیت فری استایل فدراسیون اسکیت است. البته در کنار دو مورد اشاره شده، امیدوارم بتوانیم مسابقات مدون و خوبی برای علاقه‌مندان این رشته برگزار کنیم.

برنامه انجمن فری استایل برای بازی‌های آسیایی هانگژو چیست؟

رشته فری استایل شاخه اسپیداسلالوم در مسابقات پیش رو حضور دارد و شانس خوبی برای کسب مدال داریم. این روزها اردوی تیم ملی در شهرستان نجف‌آباد در حال پیگیری است. امیدوارم سهمیه چهار نفر که شامل اعزامِ دو مرد و دو زن به این مسابقات است، رکورد خوبی ثبت کنند و برای کشور افتخارآفرینی داشته باشند. رقبای ایران در مسابقات جهانی نیز عموماً آسیایی هستند، اما در این مسابقات رقابت سختی با چین و تایوان داریم. امیدوارم با برنامه ریزی درست، نتایج درخشانی را در این المپیک آسیایی ثبت کنیم.

در سابقه کاری شما دبیری هیئت اسکیت اصفهان به چشم می‌خورد. وضعیت این رشته را در اصفهان چطور ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت خوب نیست؛ کافی است به مسابقاتی که هر ساله برگزار می‌شود توجه کنید. در جام‌هایی مانند مولای عرشیان و بانوی قدسیان، اسکیت حضور فعال داشت؛ اما درحال‌حاضر با توجه به تغییراتی که طی یکی دو سال اخیر وجود داشته، بی‌ثباتی به اوج خود رسیده است. طی یک سال گذشته، هیئت اسکیت استان اصفهان سه دبیر را به چشم دیده و این واقعاً عجیب است.
مسابقات نیز طی یک سال گذشته، یکی دو دوره برگزار شده است. درست است که شرایط کرونا در جامعه تأثیر زیادی در روند ورزش کشور داشته، اما در مجموع جامعه اسکیت اصفهان راضی به شرایط فعلی نیست. درخصوص مجمع برگزار شده هیئت اسکیت، ایرادهای زیادی از سوی فدراسیون وارد شده است و مشخص نیست این شرایط دقیقاً چه روزی مناسب و درخور این رشته می‌شود. این را باید اضافه کنم که در دوران مدیریت «طباطبایی» در ورزش استان، عموماً درگیرهایی بین هیئت و اداره کل بود. عزل و نصب‌هایی بدون در نظر گرفتن نظر جامعه ورزش و بدون اثر مجمع‌ها را شاهد بودیم که بیشتر در حکمیت وزارت ورزش رأی‌هایی صادر شد. طباطبایی بیشترین رفت و آمد را بین رؤسای ادارات کل ورزش و جوانان داشت و این اصلاً در شأن استان اصفهان نبود. امیدوارم با تدبیر دولت آیت‌الله «رئیسی» و حضور نیروی جدید در رأس این اداره بتوانیم شاهد اتفاقات مثبتی در ورزش اصفهان و به ویژه اسکیت باشیم.

این روزها صحبت‌های زیادی پیرامون برکناری طباطبایی می‌شود. به نظر شما گزینه مناسب جانشینی ریاست اداره کل ورزش و جوانان بهتر است یک مدیر بومی باشد یا از خارج اصفهان بیاید؟

ورزش یک مدیریت چندوجهی را می‌طلبد. گزینه بومی و کسی که به شرایط ورزش اصفهان آشنا باشد، قطعاً کمک زیادی می‌تواند به استان داشته باشد. چند ماه دیگر مسابقات هانگژو چین برگزار می‌شود، اما عملاً تکلیف ورزش اصفهان مشخص نیست. در رشته اسکیت از ۱۲ نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی، ۱۰ نفر اهل اصفهان هستند. این ورزش استان است که باید فضای خوبی برای ملی‌پوشان فراهم کند، اما جای تأسف دارد که هیچ حرکتی برای مدیریت صحیح ورزش انجام نمی‌شود. مورد دیگر که باید به آن اشاره کنم، شفاف نبودن پرداخت‌ها به هیئت‌های ورزشی و تعیین اولویت‌های زمین‌های ورزشی است که نهادهای نظارتی در این خصوص باید ورود کنند تا مشخص شود چه میزانی در چه هیئتی صرف می‌شود و همه چیز شفاف باشد.

کد خبر 569632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.