آغاز کاشت ۳۰هزار گل فصلی در آستارا

سرپرست شهرداری بندر آستارا از آغاز کاشت ۳۰هزار نشا انواع گل فصلی در فضای سبز این شهر در اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور زیباسازی و توسعه فضای سبز شهر آستارا، ۳۰ هزار نشا انواع گل فصلی از گونه‌های جعفری، اطلسی، ناز و سلوی خریداری و در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری در فرش گل میدان شهرداری و شهید رجایی، بلوارهای بسیج، خرمشهر، پارک‌های شریعتی، معلم و باغ ملی کاشته خواهد شد.

وی افزود: کاشت بذر و پرورش گل‌های زینتی مورد نیاز فضای سبز شهری، از گونه‌های جعفری، آفتاب گردان و شب بو وحشی در ۱۰ خزانه شهرداری آستارا انجام شده است.

سرپرست شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز شهری در بلوارهای بسیج و شهید حسین نژادی با سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود و سایر مناطق نیز با استفاده از آب چاه و تانکر به صورت سنتی آبیاری می‌شود.

نوپور با بیان اینکه اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای در بلوارهای خرمشهر، جانبازان، اسکله و معاد و حاشیه خیابان‌های شهر در برنامه و دستور کار شهرداری قرار دارد، تصریح کرد: در نیمه دوم اردیبهشت ماه، چاه‌ها لایه‌روبی، تجهیزات و ماشین‌آلات آبیاری شهرداری به‌روزرسانی و آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه هرس شمشادهای طلایی، برگ سبز و برگ پهن و کاج‌های لاوسن و خمره‌ای و گیاه رزماری و لاوان به زودی آغاز می‌شود، گفت: ۱۸ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد به منظور حفظ و نگه‌داری فضای سبز شهری از کندن گل‌ها، قطع درختان و رها کردن احشام در محدوده شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 569625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.