۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
تاثیر آب روی آتش چیست؟

برای روشن شدن آتش ماده سوختنی مانند چوب، کاغذ و اکسیژن لازم است و درصورتی‌که یکی از این دو مورد از بین برود، آتش خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پدید آمدن آتش، ماده سوختنی به سرعت با اکسیژن ترکیب می‌شود؛ یعنی هنگامی که چوب در شعله‌های آتش یا نفت در کوره می‌سوزد، سوخت با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود. هنگامی که ماده سوختنی به اندازه کافی گرم شد، اکسیژن به تدریج با آن ترکیب شده و با ترکیب کامل، آتش برافروخته می‌شود.

آتش چگونه خاموش می‌شود؟

برای خاموش کردن آتش سه روش وجود دارد که در هر سه روش باید یکی از دو عنصر ضروری در تشکیل آتش حذف شود.

  • روش اول: حذف تمام یا قسمتی از ماده سوختنی
  • روش دوم: اگر اکسیژن به آتش نرسد، خاموش می‌شود؛ بنابراین یکی از راه‌های خاموش کردن آن جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آتش است.
  • روش سوم: گرفتن گرمای آتش راه دیگری برای خاموش کردن آن محسوب می‌شود، به همین دلیل یکی از روش‌های خاموش کردن آتش ریختن آب بر آن است.

تأثیر آب روی آتش

آب گرمای مواد سوختنی را جذب می‌کند و درجه حرارت را کاهش می‌دهد؛ بنابراین با گذشت زمان دما به نقطه‌ای پایین‌تر از درجه لازم می‌رسد و مواد سوختنی قادر به ادامه سوختن نخواهد بود. برخی از آتش‌ها با آب خاموش نمی‌شود. هنگامی که نفت و روغن روی آب شناور است، اگر فرد بخواهد آتش را با آب خاموش کند، روغن به روی آب آمده و همچنان به سوختن خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 569583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.