خلاقیت بارفروش مشهدی/به شغل دولتی پشت پا زدم

بهره‌بردار موفق مشهدی، نمونه‌ای از شهروندان کارآفرین است که با پشت‌پازدن به شغل دولتی، ریسک‌پذیری را در عرصه میوه و تره‌بار معنا داده است. وی ابتدا با یک وانت و اکنون با به‌کارگیری ۱۱جوان ‌با پشتکار و تلاش با کوله‌باری از تجربه در بازار میوه و تره‌بار دانشجو، به الگویی موفق تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دستیابی به کسب‌وکار موفق، وابسته به پشتکار و خلاقیت فرد کارآفرین است که انعطاف‌پذیری خود را در چالش‌های زندگی مدنظر قرار می‌دهد. شجاعت و عزم جدی کارآفرینان است که باعث رسیدن آن‌ها به هدف مورد نظر می‌شود و کارآفرینان موفق، همیشه الگوی‌مناسبی برای دیگر افراد جامعه هستند.

گام نهادن در هر حرفه‌ای با چالش‌هایی همراه است؛ برخی از مشاغل خطرهای بیشتری دارند و موفقیت و کارآفرینی در این حرفه‌ها نیازمند پشتکار و تحمل سختی‌های بیشتری است.

بدون تردید تلاش بی‌وقفه در هر حرفه‌ای برای کسب روزی حلال و رضایت خلق خدا، خیر و برکت خداوند و موفقیت را نصیب انسان می‌کند؛ برکتی که وارد زندگی روزمره می‌شود و چالش‌های مسیر آینده را هموار می‌کند.

آنچه مبرهن است اینکه هیاهوی زندگی پرمشغله شهری بسیاری از افراد را از حالت نظم و تعادل خارج می‌کند، اما این مسئله بر ضایع کردن حق بقیه شهروندان نیست؛ رعایت اخلاق شهروندی و تقلید از رفتارهای مثبت دیگر شهروندان در این زمینه به بهبود رفتار انسان‌ها کمک زیادی می‌کند. نکته حائز اهمیت اینکه در زندگی پرچالش امروزی باید از تجربه‌های موفق دیگران درس آموخت و از آن‌ها برای طی‌کردن پله‌های موفقیت و در جهت کسب رضایت و خرسندی دیگر همنوعان استفاده کرد.

نان باورم را می‌خورم

بهره‌بردار موفق مشهدی، نمونه‌ای از شهروندان کارآفرین است که با پشت پا زدن به شغل دولتی، ریسک‌پذیری را در عرصه میوه و تره‌بار معنا داده است؛ او ابتدا با یک وانت و اکنون با به‌کارگیری ۱۱ جوان با پشتکار و تلاش با کوله‌باری از تجربه در بازار میوه و تره‌بار دانشجو به الگوی موفق تبدیل شده است.

«سیدمحسن باقرپور» در سال ۱۳۸۶ به وسیله وانت خود در حاشیه میدان جانباز به امرار معاش مشغول بود که با اجرای ساماندهی وانت‌بارهای فروش میوه، عملاً باید در این طرح قرار می‌گرفت که پس از آن به عنوان فروشنده و بهره‌بردار مشغول به‌کار شد.

داستان تلاش این بهره‌بردار ممکن است حکایت بسیاری از انسان‌های موفق در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و کارآفرینی باشد. تجربه‌های تلخ و شکست، بارها به سراغ این جوان آمد اما امید، همراه همیشگی او بود و هر مانعی که در مسیرش قرار داشت را با توکل به خدا، پشتکار و دلگرمی‌ها پشت سر گذاشت.

این بهره‌بردار موفق مشهدی که با دقت و پشتکار، نیاز جامعه را شناخته و با امید و تلاش بسیار در حال حاضر به فردی کاربلد و مسؤلیت‌پذیر در عرصه کسب و کار تبدیل شده است، به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: سحرگاه هر روز برای خرید میوه راهی میدان بارهای عرضه میوه و تره‌بار شهر مشهد می‌شوم. همه میوه و تره‌بار مصرفی بازار از میدان بار تأمین می‌شود. در تابستان ساعت دو و نیم یا سه بامداد و در زمستان‌ها معمولاً ساعت پنج و نیم صبح به میادین میوه و تره‌بار مراجعه می‌کنم. ساعت هشت صبح سرگل‌های میوه و تره‌بار خریداری شده را با خودروی شخصی خود بارگیری و به بازار میوه و تره‌بار دانشجو منتقل می‌کنم.

وی درباره دلایل موفقیت خود در این حرفه ادامه می‌دهد: بیش از آنکه در اندیشه درآمد و پول بیشتر باشم به دنبال کیفی‌سازی محصولات ارائه شده و رضایتمندی شهروندان بودم؛ به دلیل اینکه در بازار میوه و تره‌بار دانشجو، میوه‌ها به صورت دستچین به خریداران عرضه می‌شود. قیمت محصولات ارائه شده با کیفیت بالا و عرضه به صورت دستچین در بازار دانشجو مشتریان را اول صبح به بازار می‌کشاند.

شعار «حق با مشتری» را محور کار قرار دادم

این کارآفرین نمونه با کسب تجربه در جذب مشتریان ثابت بازار، موفق عمل کرده است و اعتقاد دارد که فعالان بازار «نان‌باورهای خود را می‌خورند» به طوری که فروش‌های فوق‌العاده با همین دست به دست هم دادن‌ها به ثمر می‌رسد.

باقرپور در مورد استقبال شهروندان مشهد از میوه‌های مرغوبی که دارد، اظهار می‌کند: ساکنان بلوار دانشجو همانند سایر ساکنان مناطق‌شهری مشهد به دنبال میوه مرغوب هستند و این شرایط ایجاب می‌کند که میوه مورد نیاز و با کیفیت در سحرگاه از میدان‌بارها برای شهروندان تأمین شود. نارضایتی مشتریان از بازار به صفر رسیده است؛ زیرا سعی کردم شعار «حق با مشتری» را با محور کار قرار دهم.

وی که مهارت خاصی در فرآیند مشتری‌مداری و ارتباط مناسب با مراجعه کنندگانش دارد، با رضایتمندی درونی از خدمتش‌به شهروندان مشهدی، می‌گوید: هدف خدمت به مشتریان و کسب رضایت مشتریان است. ضایعات در بازار نداریم؛ زیرا مشتریانی وجود دارند که برای مؤلفه‌های نظیر صنایع تبدیلی به دنبال محصولاتی هستند که مدت زمان بیشتری را سپری کرده باشد.

این کارآفرین نمونه تاکید می‌کند: برای تهیه رب، ترشی، لواشک و صنایع تبدیلی دیگر مشتریان خاص خودم را دارم، به هر حال در این حرفه و ارائه خدمت به شهروندان تلاش می‌کنم تا از بازار دانشجو کسی دست خالی برنگردد و این اتفاق خوشایند باعث شده تا میوه شب‌مانده کمتر داشته یا اصلاً نداشته باشم.

باقرپور با بیان اینکه به همراه یازده همکار فعال دیگر با پشت پا زدن به‌شغل دولتی خطرها را در عرصه میوه و تره بار معنای دیگری داده‌اند، اظهار می‌کند: این گونه ارتباط با همراهی یازده جوان فعال در بازار میوه و تره بار دانشجو دارم که آنها هم مانند من از صبح زود تا پاسی از شب در حال خدمت به خلق و کسب تجربه هستند.

کد خبر 569570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.