تأسیس ۷۶ دهیاری جدید در استان‌های قزوین و بوشهر

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تأسیس ۵۰ دهیاری جدید در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای شورای اسلامی روستای استان قزوین و ۲۶ دهیاری جدید در استان بوشهر و ابلاغ آنها به استانداری این دو استان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قربانی با اشاره به تأسیس ۷۶ دهیاری در استان‌های قزوین و بوشهر، اظهار کرد: در ابلاغیه‌های وزیر کشور آمده است که پیشنهاد تأسیس دهیاری با عنایت به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا، مصوب چهاردهم تیرماه ۱۳۷۷ و در صورتی که خارج از محدوده شهرهای همجوار باشند، بلامانع اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های وزارت کشور، فرایند صدور مجوز تأسیس دهیاری برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی روستا و دارای کد تقسیمات کشوری در حال انجام است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: تأسیس ۵۰ دهیاری جدید در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و دارای شورای اسلامی روستای استان قزوین و ۲۶ دهیاری جدید در استان بوشهر و ابلاغ آنها به استانداری این دو استان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مجوز تأسیس ۳۷ هزار و ۶۸۱ دهیاری در کشور صادر شده است، گفت: در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تأسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

قربانی در مورد بهره‌مندی جمعیت روستایی کشور از خدمات دهیاری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۹ میلیون نفر یعنی ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور از مدیریت و خدمات نهاد دهیاری بهره‌مند هستند.

کد خبر 569521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.