رونمایی از قرآن ۳۰ جزئی با خط بریل در مشهد

شهردار مشهد گفت: برای اولین بار در کشور ۳۰ جلد قرآن به خط بریل برای استفاده نابینایان با حمایت‌ شهرداری تدوین و منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدعبدالله ارجائی با تاکید بر اینکه مشهد با توجه به وجود مضجع نورانی حضرت رضا (ع) مهد قرآن است، اظهار کرد: این کلان‌شهر از لحاظ وجود اساتید قاریان برجسته در کشور پیشرو است.

وی با بیان اینکه جلسات خانگی قرائت و آموزش قرآن در مشهد برقرار است، اضافه کرد: در کنار اساتید قاریان بزرگ جلسات خانگی قرائت و آموزش قرآن در مشهد از گذشته در سطح وسیعی برگزار شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: به هر دلیل و کم‌مهری‌ها طی‌چند سال گذشته جلسات خانگی قرآن و آموزش قرآن کمرنگ شده است، بنابراین از اساتید و قاریان، آستان قدس رضوی، اداره‌کل ارشاد، جامعه قاریان می‌خواهیم برنامه عملیاتی برای توسعه جلسات قرآن خانگی را آماده و شهرداری مشهد نیز با تمام توان از آن حمایت خواهد کرد.

وی در خصوص رونمایی از قرآن ۳۰ جزئی با خط بریل برای اولین بار در کشور، گفت: این قرآن با حمایت شهرداری برای اولین بار در کشور تدوین و منتشر خواهد شد.

ارجائی خاطرنشان کرد: همچنین قرآن‌های شش جزئی نیز با خط بریل منتشر شده و آماده توزیع است و یک هزار جلد از قرآن‌های چاپ شده به خط بریل در بین نابینایان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به توسعه جلسات خانگی قرآن در برنامه‌های آینده شورای ششم، اظهار کرد: در مجموع با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد آمادگی کامل خود را برای توسعه جلسات خانگی قرآن اعلام می‌کنیم.

کد خبر 569514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.