جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان؛ گامی برای شکوفایی استعدادها

رئیس هیئت هندبال اصفهان گفت: شرایط خوبی برای استعدادیابی در مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان وجود دارد و بسیاری از بازیکن‌ها با شرکت در این مسابقات، حتی برای تیم‌های استان نیز استعدادیابی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «حسن افتخاری» در خصوص جایگاه استعدادیابی در هیئت هندبال اظهار کرد: رشته‌هایی از قبیل هندبال، وابستگی عمیقی به آموزش و پرورش در مرحله استعدادیابی دارند؛ چون اصولاً دانش‌آموزان به چنین رشته‌های ورزشی علاقه پیدا می‌کنند، ضمن اینکه معلم ورزش نیز نقش مهمی در این موضوع دارد.

وی افزود: شرایط خوبی در مسابقاتی که شهرداری طی چندین سال اخیر برگزار کرده است، برای استعدادیابی وجود دارد؛ بسیاری از بازیکن‌هایی که در کانون‌ها بوده‌اند با شرکت در مسابقات جام مولای عرشیان بانوی قدسیان، حتی برای تیم‌های استان نیز استعدادیابی شدند؛ برخی باشگاه‌ها نیز تعدادی از بازیکنان خود را از بین آن‌ها برگزیدند که در همین راستا می‌توان گفت شهرداری، هیئت هندبال و آموزش و پرورش با همکاری هم می‌توانند مسابقات را پیش ببرند و در پرورش افراد با استعداد، کوشا باشند.

رئیس هیئت هندبال اصفهان با بیان تأثیرگذاری مسابقات مولای عرشیان و بانوی قدسیان در شناسایی استعدادهای برتر رشته هندبال، تصریح کرد: این جام، جایگاهی برای شکوفا شدن استعدادهایی است که امکان شرکت در مسابقات را نداشتند.

افتخاری با اشاره به همگانی بودن مسابقات، گفت: جام مولای عرشیان بانوی قدسیان، کمک زیادی به استعدادیابی در زمینه ورزش می‌کند و چون زمانی برگزار می‌شود که خانواده‌ها نیز برای مشاهده بازی آن‌ها می‌توانند حضور داشته باشند، جذب بهتری دارد.

وی با انتقاد از رفتن مسابقات به داخل سالن خاطرنشان کرد: وقتی ورزش داخل سالن برود، دیگران آن را نمی‌بینند؛ ولی اگر کنار پارک باشد، با مشاهده ورزش، دیگران هم تشویق می‌شوند و ورزش می‌کنند، فضای سبز وسیعی در اصفهان وجود دارد که قسمتی از مناطقش می‌تواند به ورزش اختصاص یابد، شهرداری اصفهان سهم بسزایی در توسعه ورزش و استعدادیابی نخبگان ورزشی داشته و دارد.

کد خبر 569485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.