آلومینیوم اراک یک _ خلیج‌فارس ماهشهر صفر/پایان شگفتی؛ آلومینیوم نخستین فینالیست جام‌حذفی

تیم فوتبال آلومینیوم اراک با گذشتن از سد خلیج‌فارس ماهشهر نخستین فینالیست جام‌حذفی فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و خلیج‌فارس ماهشهر از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب بیست و نهم فروردین‌ماه در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی فوتبال ایران و در ورزشگاه امام‌خمینی اراک به‌مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار ورزشگاه امام‌خمینی پس از دو سال طعم حضور تماشاگران را تجربه کرد و هواداران استقبال خوبی نیز از این مسابقه کرده بودند.

آلومینیوم با از پیش‌رو برداشتن فجرسپاسی با نتیجه ۲ بر صفر در مرحله نخست حذفی، شکست‌دادن سپاهان در ضربات‌پنالتی و حذف پرسپولیس با نتیجه ۳ بر ۲ راهی نیمه‌نهایی شده بود. آلومینیوم به‌همراه نساجی تنها تیم‌های لیگ‌برتری حاضر در این مرحله هستند و دو تیم دیگر از لیگ دسته‌اول و دسته‌دوم بودند.

خلیج‌فارس ماهشهر نیز پس از شکست‌دادن هوادار با نتیجه یک بر صفر، گذشتن از نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۲ بر یک و پیروزی مقابل مس رفسنجان شگفتی‌ساز جام‌حذفی لقب گرفت و به نیمه‌نهایی رسید. هر سه تیم مقابل خلیج‌فارس لیگ‌برتری بودند اما نماینده ماهشهر در لیگ دسته‌دوم توانست با خلق نتایج درخشان در جمع چهار تیم پایانی باشد.

آلومینیوم اراک و خلیج‌فارس ماهشهر در نیمه‌نخست به تساوی بدون گل رسیدند. اما در نیمه‌دوم فشار آلومینیوم روی دروازه خلیج‌فارس کارساز شد و دقیقه ۶۹ با گلزنی محمدرضا آزادی بازی یک بر صفر به‌سود آلومینیوم شد.

همین نتیجه تا پایان بازی پابرجا ماند، آلومینیوم به سرنوشت تیم‌های لیگ‌برتری حریف خلیج‌فارس دچار نشد و در نهایت با برتری یک بر صفر مقابل خلیج‌فارس برای نخستین‌بار در تاریخش به فینال جام‌حذفی فوتبال ایران صعود کرد و نخستین فینالیست جام‌حذفی امسال لقب گرفت.

کد خبر 569387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.