بایدن روند زوال آمریکا را تسریع می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا از همه طرف با انتقاد همراه است و احزاب، صنایع و حتی فعالان محیط زیست از عملکرد وی به تنگ آمده‌اند، حال آنکه تقاضا برای گرفتن آزمایش صحت عقل از بایدن نیز رو به افزایش است.

به گزارش ایمنا، روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز گزارش امروز خود را به تسریع روند زوال آمریکا تحت زمامداری جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات این کشور، اختصاص داد. طی چند روز گذشته، تیتر شماری از رسانه‌ها حاکی از وخامت اوضاع بایدن بوده است.

نخستین ضربه از جانب عربستان سعودی و زمانی بود که تلویزیون دولتی این کشور با انتشار تصویری، سلامت روان بایدن را زیر سوال برد. این تصویر که از سوی شبکه MBC به نمایش درآمد، کنفرانس خبری را نشان می‌دهد که طی آن، بایدن مسائل امنیت ملی را با یکدیگر قاطی کرده و در میانه سخنرانی، به خواب می‌رود.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اقدام سعودی حاکی از نارضایتی گسترده ریاض از آمریکا به ویژه دولت بایدن است اما مصیبت‌های دولت واشنگتن به مسائل حوزه سیاست خارجی محدود نمی‌شود و حتی در مسائل داخلی، با مشکلات به مراتب بزرگ‌تری روبرو است.

بایدن در برهه‌ای بر مسند ریاست جمهوری آمریکا نشست که مردم این کشور به شدت دچار دودستگی حزبی شده بودند. بنابراین، نیازی نیست که بگوییم وی تقریباً نزد بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی، از عدم محبوبیت برخوردار است در حالی که حتی در میان رأی دهندگان مستقل و طرفداران حزب دموکرات نیز، اقبال بایدن به دلیل سو مدیریت و خلف وعده‌های انتخاباتی رو به افول است.

طبق نظرسنجی انجام شده از سوی CNBC، درجه محبوبیت بایدن به واسطه بدبینی اقتصادی و مشکلات تورمی، سقوط قابل ملاحظه‌ای داشته و به ۳۸ درصد رسیده است؛ در این میان، ۴۷ درصد بر این باورند که اقتصاد آمریکا ضعیف است حال آنکه این رقم از سال ۲۰۱۲ به این سو، بی سابقه بوده است.

از سوی دیگر، دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد فروش مجوزهای اجاره حفاری‌های جدید نفت و گاز در زمین‌های عمومی را از سر می‌گیرد حال آنکه وی پیش‌تر به فعالان محیط زیست قول داده بود که حفاری‌های نفت و گاز طبیعی را در راستای کاهش روند گرمایش زمین، محدود خواهد کرد و به این ترتیب، تصویر بایدن به عنوان رئیس جمهوری که خود را طرفدار محیط زیست جا زده بود، مخدوش شد.

در راستای جبران این مسئله، رسانه‌های وابسته به کاخ سفید تلاش می‌کنند با پیش کشیدن جنگ اوکراین و افزایش بهای گاز و هزینه آمریکایی‌ها، اقدام ضد محیط زیستی بایدن را توجیه کنند.

منبع: مهر

کد خبر 569347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.