رکورد تولید ۲.۲ میلیون تن روغن بی‌سابقه است

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: طی سال گذشته (۱۴۰۰) بیش از ۲.۲ میلیون تن انواع روغن نباتی در کشور تولید و توزیع شد که این رقم در تاریخ ۸۰ ساله صنعت روغن نباتی ایران بی‌سابقه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، «امیرهوشنگ بیرشک» درخصوص وضعیت تولید روغن نباتی در کشور اظهار کرد: طی سال گذشته تولید روغن نباتی با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته از حدود یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن به دو میلیون و ۲۳۰ هزار تن افزایش یافت.

وی تصریح کرد: از این رقم حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن روغن خانوار و ۸۶۹ هزار تن روغن صنف و صنعت بوده که طی سال گذشته در سراسر کشور تولید و توزیع شده است.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی در خصوص واردات روغن نباتی گفت: درحال‌حاضر ۶۶ هزار تن روغن خام وارداتی بخش خصوصی در بنادر کشور رسوب کرده و چشم انتظار تخصیص ارز است.

بیرشک خاطرنشان کرد: در صورت تداوم اجرای سیاست‌های دولت در خصوص تخصیص به موقع ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح قیمت روغن نباتی متأثر از قیمت‌های جهانی، مالیات بر ارزش افزوده و سایر مؤلفه‌های مؤثر بر تولید و قیمت تمام شده، می‌توان نیاز روغن نباتی کشور را به نحو مناسبی تأمین کرد تا شاهد ثبات و آرامش در بازار روغن نباتی باشیم.

کد خبر 569323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.