حمایت از دانش‌بنیان‌ها چشم‌انداز شورای ششم مشهد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته و با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱، اهتمام مدیریت شهری در این حوزه دو چندان شده است و حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند برنامه‌های شورای ششم مشهد برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: مسئولیت‌ها، مأموریت‌ها و رسالت‌های تمام حوزه‌های وابسته به شهرداری مشهد در جهت تحقق شعار سال باید تبیین و مشخص شود.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" است، لذا یکی از مهمترین اقدامات و رسالت‌های بخش‌های مختلف، از جمله مدیریت شهری و شورای ششم شهر مشهد برنامه‌ریزی هدفمند و سیاست‌گذاری مناسب در جهت تحقق شعار سال خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: حوزه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از عرصه‌هایی است که شهرداری می‌تواند به آن توجه کند، عرصه‌ای که حاصل به‌کارگیری علوم و دانش نوین اقتصادی بوده است و به دنبال ارتقای بهره‌وری و ظرفیت‌های این حوزه است.

حسامی خاطرنشان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت و بدیع در شعار سال ۱۴۰۱ توجه به مقوله مهم و تأثیرگذار "دانش‌بنیان" است، در عصر کنونی، علم و فناوری و تکیه بر علوم نوین، به عنوان شاخص‌ترین عوامل پیشرفت در عرصه‌های گوناگون شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته و با توجه به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱، اهتمام مدیریت شهری در این حوزه دو چندان شده است و حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

کد خبر 569311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.