۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
رفع بیش از ۱۲۶ هزار سد معبر در مشهد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از رفع بیش از ۱۲۶ هزار مورد سد معبر در این کلان‌شهر طی سال گذشته خبر داد.

سیدمحسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از فضاهای عمومی ممنوع است و جمع‌آوری و پاکسازی این موارد از مهمترین مطالبات قانونی شهروندان است که نیروهای واحد رفع سد معبر معاونت خدمات شهری در سطح مناطق سیزده‌گانه شهر نسبت به رفع این موارد با استفاده از رویه‌های ترمیمی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در سطح شهر مشهد نسبت به سایر کلان‌شهرهای ایران، کمتر شاهد موارد تخلف سد معبر هستیم و رفع این معضل شهری در راستای حفظ حقوق شهروندی است که یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری محسوب می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: سال گذشته با توجه به رویکرد شهر ترمیمی با ایجاد اکیپ‌های مصالحه‌گر در واحد رفع سد معبر در شهر مشهد به عنوان اولین کلان‌شهر در ایران پیشگام بودیم و در همین راستا اکثر موارد رفع شده در سطح شهر با رویکرد ترمیمی و با ایجاد گفت‌وگو با متخلفین به‌صورت مصالحه‌گرانه بوده است.

وی افزود: سال گذشته با تلاش همکاران حوزه اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بالغ بر ۳۲ هزار اخطار نازیبایی در سطح شهر مشهد صادر و ابلاغ شد و بیش از ۱۲۶ هزار مورد سد معبر و موارد نازیبایی شهری نیز در سطح مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد برطرف شد.

کد خبر 569294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.