دامنه نوسان بورس ۶ درصدی شد/استقبال مردم از اقدام جدید سازمان بورس

با افزایش دامنه نوسان به شش درصد، مردم استقبال خوبی به این سیاست نشان دادند و با افزایش تقاضا در بازار، منجربه سبزپوش شدن بازار سرمایه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از امروز دامنه نوسان بورس به شش درصد افزایش پیدا کرد. همزمان با اجرای این سیاست شاخص کل بورس به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید که دلیل اصلی آن استقبال مردم از اجرای این سیاست است. همزمان با افزایش دامنه نوسان در گروه محصولات شیمیایی شپدیس با صف خرید ضعیف ۱۸۰ هزار سهمی شش درصد رشد کرد و به قیمت ۱۸۱,۳۰۰ ریال رسید. در این گروه اکثر نمادها با افزایش تقاضا و رشد قیمت مواجه شده‌اند و تنها سه نماد قرمز پوش هستند.

وعده افزایش دامنه نوسان از مدت‌ها قبل داده شد و به دلیل موانع موجود اجرایی نشد، اما با توجه به ریزش تاریخی بورس در سال گذشته و نارضایتی مردم از وضعیت بورس، مسئولان مصمم شدند تا با اجرای سیاست‌های مختلف به بهبود شرایط بورس کمک کنند. افزایش دامنه نوسان اولین اقدام جدی در راستای تحریک و کمک به بورس بود. اقدام مهم دیگر نمایش همه مظنه‌ها در بورس بود که در رشد بازار در سال ۱۴۰۱ بسیار تأثیر گذار بوده است.

در حال حاضر شاخص بورس با رشد ۲۸ هزار واحدی به قله یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحده رسیده است. همچنین اکثر گروه‌های بورسی با افزایش تقاضا مواجه شده‌اند.

دامنه نوسان بورس ۶ درصدی شد/استقبال مردم از اقدام جدید سازمان بورس

کد خبر 569252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.