کامنت‌های دروغین؛ شگرد کلاه‌برداران پیش‌فروش مسکن در فضای مجازی

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور گفت: کلاه‌برداران در شبکه‌های مجازی با گذاشتن کامنت، افزودن دنبال‌کننده جعلی و سایر اقدامات نظر مخاطبان را جلب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ «رامین پاشایی» اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های پیش‌فروش مسکن و رصد فضای مجازی که به پلیس فتا ارجاع داده می‌شود، تعداد زیادی تبلیغات فریب دهنده در شبکه‌های مجازی واتساپ، اینستاگرام و تلگرام با عناوینی نظیر یک شبه خانه‌دار شوید یا با مبلغ کمی صاحب خانه شوید منتشر می‌شود.

وی افزود: این صفحات با گذاشتن کامنت، افزودن دنبال کننده جعلی و سایر اقدامات نظر مخاطبان را جلب می‌کنند که حجم وسیعی از این تبلیغات کلاه‌برداری است.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور با بیان اینکه این افراد بیشتر از طریق دریافت بیعانه کلاه‌برداری می‌کنند، ادامه داد: مواردی نیز وجود داشته است که واحد مسکونی تحویل داده می‌شود؛ اما اسناد جعلی بوده یا یک واحد مسکونی به چند نفر فروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان اگر قصد خرید از طریق فضای مجازی را دارند، حتماً از طریق سایت‌های معتبر و شرکت‌های تأیید شده آگهی‌ها را دنبال کنند و به هیچ عنوان پرداخت وجه قبل از اطمینان خاطر و مراجعه حضوری انجام ندهند.

کلاه‌برداری‌های ملکی؛ یکی از جرایم معمول کلاه‌برداری

به گزارش ایمنا، کلاه‌برداری‌های ملکی از دیرباز در کشور به عنوان یکی از جرایم معمول کلاه‌برداری رایج بوده است؛ اما افزایش چندین درصدی قیمت املاک در چند سال اخیر و نابسامانی در بازار پول باعث شده بسیاری با ترس افت بیشتر ارزش پول خود، به سادگی مجذوب آگهی‌های فروش ویژه ملک و املاک شوند. برخی از این آگهی‌های ویژه، دام‌هایی برای سرکیسه کردن آن‌ها است. کلاه‌برداران مسکن به روش‌های مختلف در کمین هستند تا سرمایه افراد تازه کار را غارت کنند و برای این کار نیز هیچ حد و مرزی ندارند.

کد خبر 569230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.