اجرای ۱۱۴ پروژه توسعه محله‌ای در شهرری

شهردار شهرری از اجرای ۱۱۴ پروژه توسعه محله‌ای در سال ۱۴۰۱ در راستای تحقق الگوی مشارکتی توسعه محلی خبر داد و گفت: طرح‌های توسعه محله‌ای در سال جدید مبتنی بر بهسازی فضاهای عمومی محله، احداث و تقویت کاربردهای خدمات محله‌ای در ۱۱۴ عنوان شامل ۱۰۱ پروژه مستمر و ۱۳ پروژه غیرمستمر توسعه محله‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محلات و ساختارهای محله‌ای نقش مهمی در توسعه پایدار شهر دارند و در مرکز توجه بسیاری از مدیران و برنامه‌ریزان هستند. رویکرد این دوره مدیریت شهری مبتنی بر توجه به محلات و انجام اقدامات عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در قالب پروژه‌های محرک توسعه است. انجام این طرح‌ها به توسعه هرچه بیشتر محلات به خصوص در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار و توزیع عادلانه خدمات کمک می‌کند. شهرداری شهرری در سال جاری انجام طرح‌ها و پروژه‌های محلی را در دستور کار دارد.

سیدمحمد ناظم‌رضوی اظهار کرد: طرح‌های توسعه محله‌ای در سال جدید مبتنی بر بهسازی فضاهای عمومی محله، احداث و تقویت کاربردهای خدمات محله‌ای در ۱۱۴ عنوان شامل ۱۰۱ پروژه مستمر و ۱۳ پروژه غیرمستمر توسعه محله‌ای است.

وی افزود: به منظور جلب مشارکت شهروندان در اداره شهر، پروژه‌های پیش‌بینی شده بر اساس مطالبات و درخواست‌های شهروندان و پیشنهاد نخبگان محلی و شورایاری‌ها در قالب طرح رصد و قرار خدمت در ردیف‌های بودجه مناطق ۲۲ گانه گنجانده شده است.

شهردار شهرری محوطه سازی موزه ری (قلعه گبری)، مرمت و بهسازی محیطی بازار شهرری، بازپیرائی بوستان چشمه علی، تجهیز و بازسازی مجموعه ورزشی شهر سالم ۲، مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی باغ ملک و باغ ظهیرالدوله، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی مجتمع‌های گلستان، ارغوان و شهرک مفتح، طراحی و احداث پارکینگ طبقاتی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، احداث پیاده‌راه در خیابان مدرس، احداث پل‌های مکانیزه شهید غیبی و شهید رجایی و سرپوشیده کردن ۷۰۰ متر کانال عباس‌آباد را از جمله پروژه‌های غیرمستمر توسعه محلی این منطقه برشمرد.

ناظم‌رضوی بازسازی و تجهیز بوستان‌ها، بهسازی و آزادسازی معابر، بهسازی وسایل بازی کودکان، جداره‌سازی، روکش مکانیزه آسفالت، بازپیرائی بوستان‌ها، مناسب‌سازی معابر ویژه تردد معلولان و سالمندان، اصلاح هندسی، اجرای کانیو، بازسازی پایانه‌های مترو جوانمرد و شهرری، تبدیل خانه مشق به خانه کشتی، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و احداث و تعویض چمن مصنوعی را از جمله پروژه‌های توسعه محلی عنوان کرد.

کد خبر 569207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.