ضرورت توجه به حقوق شهروندان در اجرای فعالیت‌های عمرانی

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: توسعه بیمارستان در مکان فعلی خلاف اصول شهرسازی بوده و علی‌رغم این مسئله اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اهمیت ارائه با توسعه بیمارستان مخالفتی نداشتند، اما این پروژه باید در زمین شمال بیمارستان که جزو اموال شهرداری است اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی سلیمیان در نشست بررسی مشکلات زرین‌شهر، اظهار کرد: نظام سلامت اهدافی مانند تأمین، حفظ و ارتقای سلامتی شهروندان، پاسخگویی به انتظارات آنها و حمایت مالی از شهروندان در مقابل هزینه‌های سلامت را دنبال می‌کند، علاوه بر این دسترسی، کیفیت و عدالت در توزیع تخت‌های بیمارستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر موضوع توسعه بیمارستان شهدای لنجان مطرح بوده است، ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در این خصوص مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: توسعه بیمارستان در مکان فعلی خلاف اصول شهرسازی بوده و با وجود این مسئله اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اهمیت ارائه خدمات به شهروندان با توسعه بیمارستان مخالفتی نداشتند، اما این پروژه باید در زمین شمال بیمارستان که جزو اموال شهرداری است اجرایی شود.

وی در خصوص پیگیری‌های شورای اسلامی زرین‌شهر برای رفع چالش‌های پیش روی واگذاری این زمین، تصریح کرد: یکی از وظایف اداره راه و شهرسازی در شهرستان لنجان تأمین زمین در راستای توسعه بیمارستان شهدای لنجان بوده است، از این رو جلسات متعددی با اداره کل راه و شهرسازی استان و معاون عمران استانداری با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین‌شهر برگزار و پیشنهادهای سازنده‌ای نیز در این زمینه ارائه شد.

سلیمیان خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات متعدد پیشنهادات ارائه شده عملیاتی نشد و پیگیر آن نیز خارج از حدود وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری هستیم، از این‌رو جهت رفع مشکل پیگیری از سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه زمین به عنوان یکی از سرمایه‌های بزرگ شهرداری‌ها به‌شمار می‌آید، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها انتظار می‌رود در زمان تصمیم‌گیری‌ها حقوق شهر و شهرداری نیز در نظر گرفته شود، به دلیل اینکه نمایندگان مردم در پارلمان شهری در زمان تصمیم‌گیری‌ها باید منافع آیندگان را نیز در نظر بگیرند و به گونه‌ای عمل نکنند که حقوق شهر و شهروندان فدای توسعه بیمارستان شود.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر اظهار کرد: بیمارستان شهدای لنجان متعلق به شهرستان لنجان بوده است، هر چند اعضای شورای اسلامی زرین‌شهر تمام تلاش خود را جهت اجرایی شدن این پروژه به کار گرفته و تحقق آن را در اولویت نخست قرار داده‌اند و در مرحله دوم احقاق حق شهرداری را مد نظر گرفته‌اند، اما انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی نیز به وظایف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه زرین‌شهر حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در دل خود جای داده است، گفت: اگر نیمی از این جمعیت نیز تحت پوشش تأمین اجتماعی باشند، جمعیت قابل توجهی حق بیمه پرداخت می‌کنند، اما خدماتی که از سازمان تأمین اجتماعی در خطه طلایی ایران ارائه می‌کند بسیار محدود است. یکی از نیازهای شهروندان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان بیمارستان تأمین اجتماعی است تا شهروندان از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

کد خبر 569196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.