راه‌اندازی سامانه جدید توزین بار در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: یکی از معضلات شایع در حمل‌ونقل بار، بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان است که بر ایمنی و تصادفات تأثیر می‌گذارد، به همین منظور امسال سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت (WIM) در شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

سیدعلی عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در حوزه حمل‌ونقل بار، اجرای فاز دوم طرح محدوده زمانی و مکانی تردد ناوگان حمل‌ونقل بار درون شهری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیرو اجرای فاز اول طرح محدوده و زمانی تردد برای ناوگان باری بالای ۱۰ تن در سال‌های قبل، اجرای این طرح برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در سال جاری در دستور کار سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح محدوده و زمانی تردد برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن، پیرو الزامات قانونی از سوی نهادهای بالادستی و به منظور ارتقای سطح ایمنی جابه‌جایی بار، کاهش خطرات جانی و خسارات مالی ناشی از تصادفات، افزایش ظرفیت ترافیکی معابر، کاهش ناهنجاری‌های دیداری و شنیداری ناشی از تردد خودروهای حمل بار برای ناوگان حمل‌ونقل بار به تفکیک ظرفیت‌های مختلف، در رینگ‌های چهارگانه تعریف شده در شهر، محدوده و زمان‌های مجاز تردد مشخص شده است و برای هریک از آنها مجوز تردد صادر می‌شود.

وی ادامه داد: صدور مجوزهای تردد به صورت هوشمند و توسط سامانه‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار انجام می‌شود و کنترل و نظارت بر ناوگان حمل بار نیز در حال حاضر توسط پلیس راهور و گشت‌های کنترل و نظارت سازمان صورت می‌گیرد.

عبدالهی اضافه کرد: در آینده نزدیک با اتصال دوربین‌های نظارتی به سامانه‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار، کنترل ناوگان بار در رینگ‌های چهارگانه شهر اصفهان از طریق دوربین‌های نظارتی و به صورت هوشمند انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نصب سیستم‌های توزین ناوگان بار در حال حرکت (WIM)، گفت: یکی از معضلات شایع در حمل‌ونقل بار، بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل بار بوده است که علاوه بر تأثیرات منفی بر شبکه معابر و تأسیسات، بر ایمنی و تصادفات نیز تأثیر می‌گذارد که به همین منظور امسال سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت (WIM) در شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

ایجاد ۲ مرکز معاینه فنی ویژه موتورسیکلت در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: سیستم‌های توزین ناوگان بار در حال حرکت به صورت هوشمند است و بدون نیاز به اپراتور علاوه بر اندازه‌گیری بار محوری و کل بار ناوگان در حال حرکت، کنترل مجوزهای قانونی از جمله اسناد حمل مثل بارنامه و مجوز تردد، پروانه فعالیت ناوگان، پروانه اشتغال راهبران ناوگان و تخلفات صورت پذیرفته و آسیب‌های وارده به زیرساخت‌ها را دارا است.

وی افزود: از آن جا که زیرساخت‌های شهری اصفهان متعلق به همه شهروندان است و آنها از آسیب به این زیرساخت‌ها متضرر می‌شوند، لذا حفظ زیرساخت‌های شهری، دفاع از حقوق شهروندان و شناسایی و برخورد با ناوگان بار متخلف دارای اضافه بار با جدیت از سوی این سازمان در سال جدید نیز دنبال خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه معاینه فنی، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف برنامه پنج ساله شهرداری اصفهان و تکالیف قانونی محول شده به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار، در صدد راه‌اندازی دو مرکز معاینه فنی ویژه موتورسیکلت در شهر اصفهان هستیم که عملیات عمرانی یکی از مراکز با همکاری سازمان پایانه‌های مسافری شهرداری اصفهان و در مرکز معاینه فنی جی واقع در خیابان همدانیان پایان یافته و در مرحله خرید تجهیزات است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه کمی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، راه‌اندازی یک مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و موتورسیکلت در محدوده خیابان زینبیه با همکاری انجمن حمایت از زندانیان اصفهان و یک مرکز دیگر در محدوده خیابان امام خمینی با مشارکت بخش خصوصی در دست اقدام است.

کد خبر 569174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.