از قتل دختر ۱۲ ساله به دست پدر تا قتل با وینچستر شورشی در ماهشهر

قتل دختر ۱۲ ساله به دست پدر، نجات داماد قاتل از چوبه دار پس از ۱۶ سال، دستگیری سارق حرفه‌ای مترو، سرقت در اصفهان و دستگیری در تهران، قتل با وینچستر شورشی در ماهشهر، ناپدید شدن یک دختر در جنگل‌های عباس‌آباد، کشف یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم موادمخدر در اصفهان را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک دختر ۱۲ ساله در جیرفت با شلیک گلوله پدر خود به قتل رسیده است. این دختر نوجوان که نازنین فاطمه رئیسی نام دارد، ۱۱ بهمن سال گذشته در روستای حاج آباد جیرفت به قتل رسید. پدر نازنین فاطمه پس از به قتل رساندن دختر خود متواری شد اما خیلی زود به دام مأموران پلیس افتاد. به گفته مادر نازنین فاطمه، اختلافات او با همسرش به قتل دختر آنها انجامیده است و پرونده‌ی قتل این دختر نوجوان از سوی مقامات قضائی در دست بررسی است.

مادر این دختر ۱۲ درخصوص جزئیات حادثه اظهار کرد: حدود ۲۰ سال است که با پدر نازنین فاطمه ازدواج کرده‌ام و در این مدت بارها من را کتک زد. حتی یک بار خانه را نیز به آتش کشید. همسرم سوابق کیفری متعدد دارد و بار آخر با قید وثیقه آزاد شد. او در روستایی دیگر زنی را به عقد موقت خود در آورده بود و همین رفتارها و بداخلاقی‌های او باعث می‌شد که هیچ وقت زندگی آرامی نداشته باشیم.

وقتی زندگی او با آن خانم در روستای دیگر شروع شد گاهی یک ماه یک بار هم به ما سر نمی‌زد. بار آخر که به خانه آمد با من بحث کرد، روی من اسلحه کشید و مرا تهدید کرد. نازنین فاطمه خیلی ترسید و پلیس را خبر کرد و بعد از آن همسرم بارها دخترم را تهدید به قتل کرد اما من با اینکه بارها از او کتک خورده بودم، باور نمی‌کردم که او سر دختر خود چنین بلایی بیاورد.

من در مزرعه پیاز کارگری می‌کردم و آن شب تازه از سر کار آمده بودم و وقتی می‌خواستم در خانه را ببندم اما شوهرم در را هل داد و وارد خانه شد. من و دو پسر ۱۱ و شش ساله‌ام از ترس از خانه فرار کردیم چون شوهرم اسلحه همراه داشت و فکر می‌کردم می‌خواهد من را بکشد. من در کوچه می‌دویدم و فریاد می‌زدم که ناگهان صدای شلیک آمد و بعد از آن شوهرم از خانه فرار کرد. نازنین فاطمه جلوی تلویزیون خوابش برده بود و شوهرم در همان حال به دخترم شلیک کرده و پا به فرار گذاشته بود.

فکر شوهرم مسموم بود. از زمانی که نازنین فاطمه کمی بزرگ شد به او خیلی سخت می‌گرفت و می‌گفت اصلاً نباید از خانه بیرون بروی. او حتی قبلاً به خاطر طرز فکر خود، به خواهر خود نیز چاقو زده بود. من به خاطر بدرفتاری‌های شوهرم بارها تصمیم به طلاق گرفتم اما هر بار به خانه پدر و مادرم می‌رفتم آنها می‌گفتند به خانه خود برگرد چون از شوهرم می‌ترسیدند.

می‌گفتند همسرت شر به پا می‌کند و خواهر و برادرهایت را می‌کشد. شوهرم بارها من را به شدت کتک زد اما من هیچ وقت نتوانستم از او شکایت قانونی کنم. حالا که فرزندم را از من گرفته و چنین جنایتی رقم زده، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم و به مسئولین قوه قضائیه التماس می‌کنم که نگذارید خون دخترم پایمال شود. شوهر من یک فرد خلافکار، شرور و سابقه‌دار است. او ما را تهدید کرده و گفته اگر آزاد شود از ما هم انتقام می‌گیرد.

مادر نازنین فاطمه خطاب به رئیس قوه قضائیه درخواست کرد توجه ویژه‌ای به پرونده دخترش داشته باشند.

نجات داماد قاتل از چوبه دار پس از ۱۶ سال

مردی که ۱۶ سال قبل در جریان درگیری با پدرزن خود، او را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد. این مرد که از مهاجران افغان است و در ایرانشهر زندگی می‌کرد، سال ۸۵ درحالی‌که با پدر همسر خود دچار اختلاف شده بود او را به قتل رساند. او همان زمان دستگیر شد و پس از محاکمه از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد.

اولیای دم می‌گفتند حاضر به بخشیدن قاتل نیستند و هرطور که شده او باید قصاص شود. در شرایطی که اصرار اولیای‌دم برای اجرای حکم ادامه داشت، حکم دادگاه در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و برای اجرا آماده شد. با وجود این روند اجرای حکم برای چند سال طول کشید.

از چندی قبل دوباره روند اجرای حکم به جریان افتاد و بعد از گذشت ۱۶ سال شمارش معکوس برای قصاص قاتل آغاز شد. در این شرایط بود که بزرگان منطقه از یک سو و مسئولان زندان و شورای حل اختلاف از سوی دیگر برای بخشش قاتل پادرمیانی کردند تا او از چوبه دار نجات پیدا کند. هرچند اولیای دم راضی به گذشت نبودند اما وقتی پافشاری و اصرار بزرگان منطقه را دیدند راضی به بخشش شدند تا قاتل بعد از ۱۶ سال از قصاص نجات پیدا کند.

اکبر نوروزی عضو اصلی شعبه چهار شورای حل اختلاف ایرانشهر اظهار کرد: قاتل بیش از ۱۶ سال را در زندان گذرانده است و حکم قصاص او صادر و قطعی شده بود که با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد و پس از انجام مراحل قانونی از زندان آزاد خواهد شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای مترو

فروردین ماه امسال، با شکایت چند مالباخته مبنی بر سرقت تلفن همراه در غرفه‌های متروی تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت. تحقیقات اولیه مأموران پلیس نشان داد، سارق پس از حضور در فروشگاه‌های متروی پایتخت با جیب‌بری، تلفن‌های همراه مردم را سرقت کرده و از محل وقوع جرم متواری شده است.

مأموران پلیس که متوجه شدند غرفه‌ها مجهز به دوربین‌های مداربسته هستند به بازبینی فیلم آنها پرداخته چهره سارق حرفه‌ای را شناسایی کردند. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه، مأموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا در حال گشت‌زنی بودند که به یک مرد مشکوک شدند و با بازداشت وی تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم پلیسی در بازرسی بدنی از مرد جوان چند تلفن همراه کشف کردند و وقتی مأموران پلیس درباره تلفن‌های همراه از متهم سوال کردند او جواب قانع‌کننده‌ای نداشت و معلوم بود موضوعی را پنهان می‌کند. این در حالی بود که به‌نظر می‌رسید تلفن‌های همراه به سرقت رفته است.

بدین ترتیب مرد جوان به‌اتهام سرقت تلفن‌های همراه دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به اداره پلیس منتقل شد. متهم که در بازجویی‌ها منکر جرم خود بود، پس از ارائه شواهد و مدارک موجود صراحتاً به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن‌های همراه در ایستگاه صادقیه، ارم سبز و شهید نواب صفوی اعتراف کرد. این متهم پس از اعترافات خود برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

سرقت در اصفهان و دستگیری در تهران

مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در حال گشت‌زنی بودند که به یک موتورسیکلت با دو سرنشین مشکوک شدند و پس از توقف موتورسیکلت با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند وسیله نقلیه سرقتی است. مأموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات متهمان را دستگیر و برای بازجویی‌های به اداره پلیس منتقل کردند و در بررسی مشخص شد موتورسیکلت مذکور از اصفهان سرقت شده است.

مأموران پلیس در بازرسی از سارقان موفق به کشف یک قبضه قمه شدند و سارقان در بازجویی‌های فنی صراحتاً به جرم سرقت موتورسیکلت از اصفهان اعتراف کردند. متهمان پس از اعترافاتشان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

قتل با وینچستر شورشی در ماهشهر

سهراب حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت مسلحانه موتورسیکلت منجر به قتل بسیجی علیرضا دریس در بندر امام خمینی (ره) شهرستان ماهشهر، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با تلاش و کار شبانه‌روزی و همچنین اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارآگاهان زبده پلیس آگاهی شهرستان، در نهایت محل اختفا اعضای باند پنج نفره سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان تصریح کرد: مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد یک قبضه سلاح شورشی وینچستر به کار رفته در سرقت مسلحانه منجر به قتل و چند دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها از آنها استفاده می‌کردند کشف شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس صراحتاً به سرقت مسلحانه که منجر به قتل بسیجی علیرضا دریس در بندر امام خمینی (ره) شد اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند. امنیت مردم خط قرمز پلیس است و با فرد و یا افرادی که قصد خدشه‌دار کردن آن را داشته باشند، با اقتدار برخورد خواهد کرد.

قابل ذکر است اسفندماه سال گذشته در پی سرقت یک موتور سیکلت از مقابل پایگاه مقاومت بسیج در شهرک مقداد، علیرضا دریس از بسیجیان این پایگاه به تعقیب سارقان پرداخت که توسط سارقان مسلح هدف گلوله جنگی قرار گرفت.

ناپدید شدن یک دختر در جنگل‌های عباس‌آباد

دختری ۲۵ ساله بومی که از روز دوشنبه بیست‌ودوم فروردین به تنهایی برای پیاده‌روی به جنگل «یالبندسرا» در بخش کلارآباد شهرستان عباس‌آباد رفته بود و دوربین جنگلبانی ورود او را به این منطقه جنگلی ثبت کرده بود، کماکان پیدا نشده است.

کردگار محمودی‌فر سرپرست جمعیت هلال احمر عباس‌آباد اظهار کرد: ساعت ۲۲ شب مفقود شدن دختر ۲۵ ساله بومی منطقه به هلال احمر شهرستان اعلام شد و دو تیم عملیات این جمعیت از ساعت ۲۳ همان شب عملیات جست‌وجو را در جنگل‌های منطقه آغاز کردند.

وی افزود: طی پنج روز گذشته از این حادثه دو تیم امدادی جمعیت با به‌کارگیری سه دستگاه خودرو کمکدار به علاوه یک تیم جست‌وجو از استان شامل دو قلاده سگ زنده‌یاب این جمعیت به همراه ۶۰ نفر از اهالی بومی عملیات جست‌وجوی شبانه‌روزی برای یافتن این دختر را تمام جنگل‌های این منطقه که دامنه دره و رودخانه بود به‌صورت دقیق انجام دادند و امروز مأموریت جست و جوی فرد گم شده توسط تیم‌های جمعیت هلال احمر پایان یافت.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان عباس‌آباد با اشاره به پیدا شدن دسته کلید متعلق به فرد گم شده و همچنین فیلم ورود وی به جنگل، خاطرنشان کرد: جست‌وجو و بررسی برای یافتن فرد گم شده با استفاده از راهکارها و روش‌های پلیسی پیگیری و دنبال خواهد شد.

کشف ۱۴۰۰ کیلوگرم موادمخدر در اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: مأموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه برنامه‌ها و طرح‌های مقابله با سوداگران و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر موفق شدند با یک کار اطلاعاتی منسجم و هوشمندانه، دو باندی که محموله سنگینی از مواد مخدر به سمت مرکز کشور حمل می‌کرد را در دو محور مواصلاتی جنوبی و شرقی استان شناسایی و منهدم کنند.

وی افزود: از این باندها در مجموع یک تُن و ۴۰۰ کیلو مواد مخدر شامل یک تُن و ۲۳۰ کیلوگرم تریاک و ۱۷۰ کیلوگرم حشیش کشف و پنج دستگاه خودرو شامل یک دستگاه کامیونت و چهار دستگاه خودروی سواری پژو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعضای این باندها را هشت نفر اعلام کرد و ادامه داد: سه نفر از این افراد به ضرب گلوله مأموران مجروح شده که هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند و مابقی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شش باند قاچاق مواد افیونی توسط مأموران فرماندهی انتظامی استان اصفهان شناسایی و منهدم شده است، گفت: برنامه مقابله با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر نیز در دستور کار این فرماندهی قرار گرفته و متفاوت‌تر از سال گذشته در این زمینه اقدام خواهد شد.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح مقابله با خُرده فروشان مواد افیونی در مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌های استان آغاز شده که تأثیر بسیار خوبی در کاهش توزیع مواد مخدر و افزایش رضایتمندی مردم استان داشته است.

وی گفت: پلیس همواره مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک اصل در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و در استان هم این نوید را می‌دهیم که با توجه به اشراف اطلاعاتی و تعاملی که با سایر دستگاه‌های امنیتی داریم و همکاری و مشارکتی که اقشار مختلف مردم با مأموران پلیس دارند، در سال ۱۴۰۱ موفق تر از سال گذشته رسالت خود را انجام دهیم.

کد خبر 569098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.