۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تحول میدان تاریخی براشوف رومانی

مقامات براشوف رومانی، پروژه جدیدی را برای بازسازی میدان مرکزی و قدیمی شهر در نظر گرفته‌اند تا محیط شهری این منطقه را پس از دهه‌ها رکود، نظم بیشتری ببخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه‌ای که برنده مناقصه عمومی شد پیشنهاد می‌کند که میدان قدیمی شهر با درختان بلند شاه بلوط پوشانده شود که باعث ایجاد سایه و جذابیت بیشتر آن به عنوان یک فضای تفریحی می‌شود.

میدان صفاتولوی اغلب به عنوان فضای بازار فصلی مورد استفاده قرار گرفته است و هدف پروژه جدید تقویت این جنبه از فضای شهری است. پروژه جدید خواهان آن است که ساختمان شهرداری به مرکز بازار برای عموم مردم تبدیل شود.

تحول میدان تاریخی براشوف رومانی

ساختمان شهرداری قدیمی در براشوف به طرز نامناسبی در زاویه وسط میدان قرار گرفته است و در حال حاضر نقطه کانونی فضا است. علاوه بر این، خیابانی در منطقه وجود دارد که از صفاتولوی می‌گذرد، نظم طراحی شهری را به هم می‌ریزد و هرج و مرج شلوغی زندگی روزمره را به این بخش بکر و آرام براشوف وارد می‌کند.

طبق بیانیه شهرداری، پس از اتمام بازسازی، این خیابان بسته می‌شود و بخشی از میدان خواهد شد. ساختمان موزه تاریخ نیز به بخشی از بازار تبدیل می‌شود. در واقع، این ساختمان بخش مرکزی بازارهای فصلی خواهد بود که به طور منظم در میدان برگزار می‌شود.

به گفته شهردار آلن کولیبان، میدان صفاتولوی از دهه ۱۹۸۰ تاکنون بازسازی عمده‌ای نداشته است و این امر، انتخاب و اجرای پروژه مناسب را به یک فرآیند پیچیده تبدیل کرده است. او توضیح داد که به دلیل قدمت میدان، بسیاری از شهروندان براشوف، از جمله خودش، به شدت نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنند.

وی ادامه داد: "صفاتولوی پیچیده‌ترین عنصری است که قلب براشوف را تشکیل می‌دهد. اینجا مکانی است که از لحاظ احساسی با خاطره بسیاری از ساکنان براشوف مرتبط است. یادم می‌آید وقتی دانشجو بودم آخر هفته‌ها به براشوف برمی‌گشتم و قبل از اینکه به خانه بروم، به میدان شهر می‌رفتم تا فقط نفس بکشم و گذشته تاریخی شهر را حس کنم. فکر می‌کنم مداخله‌ای که پروژه برنده پیشنهاد می‌کند، محتاطانه، بسیار حساس و کاملاً شایسته جایزه برتر است."

تحول میدان تاریخی براشوف رومانی

کد خبر 569080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.