۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
جای خالی سرویس مدارس در پساکرونا

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به جای خالی سرویس مدارس در پساکرونا، گفت: تحمیل سفرهای تحصیلی پس از ایام نوروز بدون فراهم کردن زیرساخت‌های حمل‌ونقلی باعث ایجاد گره‌های کور ترافیک در بعضی از نقاط شهر اصفهان شده است.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با حضوری شدن مدارس و عدم پیش‌بینی‌های لازم برای سرویس مدارس، شاهد سفرهای تحصیلی هر یک از دانش‌آموزان با خودروی شخصی والدین آنها بوده‌ایم، به‌طوری که اگر در شرایط قبل از کرونا پنج نفر دانش‌آموز با استفاده از سرویس به مدارس می‌رفتند، در حال حاضر شاهد تردد پنج دستگاه خودرو در معابر شهر هستیم که این موضوع نقش زیادی در افزایش ترافیک شهر داشته است.

وی با اشاره به افزایش ترافیک ۱۳۰ درصدی ترافیک شهر اصفهان در ساعات پیک ترددها و افزایش ۸۵ درصدی ترافیک به‌هنگام برگشت سفرهای تحصیلی، گفت: این در حالی است که در اوقات عصر به‌خاطر کاهش بار سفرهای تفریحی و خریدی در ماه مبارک رمضان با کاهش ترافیک روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: در یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال تحصیلی استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترکیبی به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

وی ترافیک را مشابه مباحث اقتصادی دانست و گفت: عرضه و تقاضا قیمت یک کالا را در بازار مشخص می‌کند و تراکم و شلوغی شبکه معابر و خیابان‌ها، عرضه و تقاضای ترافیک را نشان می‌دهد.

کریمی با اشاره به وجه تمایز دو عرضه و تقاضا در بخش کالا و ترافیک افزود: در حوزه اقتصادی امکان ذخیره کردن عرضه و وارد کردن کالا هنگام افزایش تقاضا است تا شاهد تورم نباشیم، اما از آن‌جایی که شبکه خیابانی و معابر شهری عرضه است، امکان ذخیره کردن ظرفیت یک خیابان و استفاده از آن هنگام شلوغی‌ها وجود ندارد و همین مسئله باعث ایجاد ترافیک در ساعاتی از روز و ایجاد پیک و اوج ترافیک شده است.

کد خبر 569075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.