آنچه در جلسه ۳۸ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) بحث تجلیل مقام خیران و وافقین اصفهانی را داشتیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب تعداد آنها در کلان‌شهر اصفهان کم نیست، امروز تقدیر نمادین از آنها انجام گرفت.

وی با بیان اینکه تصویب یک لایحه دوفوریتی در جلسه امروز انجام شد، ادامه داد: با توجه به سنت حسنه‌ای که سال‌های اخیر در ایام ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد برای آزادسازی زندانیان تلاش شد و زندانیان مطابق چارچوبی خاص انتخاب می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مطابق وظیفه قانونی و مسئولیت اجتماعی که بر عهده شهرداری اصفهان است لایحه دوفوریتی برای کمک به آزادی زندانیان با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ارائه شده بود که با نظر شورای ششم شهر به این رقم رسید.

وی تاکید کرد: امیدوارم این قدم کوچک در راستای رسالت‌های قانونی که بر عهده شهرداری اصفهان است برکت یابد تا شورای ششم شهر اصفهان نیز در این قدم خیر نقش اندکی داشته باشد.

صالحی افزود: در ادامه جلسه بحث لایحه تراکم واگذاری یک باب منزل مسکونی در ایستگاه مترو خدمات خط دو مترو مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه تصویب شد.

وی با بیان اینکه برای سازمان‌دهی بیشتر خدماتی که از گذشته به مددجویان این مجموعه ارائه شده است لایحه پیش‌نویس تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان با کمیته امداد امام (ره) در دستور کار قرار گرفت، گفت: با تصویب این لایحه تعهدات طرفین برای ارائه نوع خدمات شفاف‌تر، مشخص و نظام‌مند شد، امروز این لایحه با توجه به مسیری که در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر طی کرده بود به تصویب رسید و با طی مراحل قانونی در مراحل بعدی اجرایی خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طرح پیشنهادی راه‌اندازی سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی بیشتر پروژه‌های شهرداری در جلسه علنی امروز مطرح شد، با توجه به اینکه طرح شفافیت به تصویب رسیده و بخشی از طرح شفافیت پیش‌بینی شده بود و با قید تأکیدات و جزئیات این طرح، جمع‌بندی کمیسیون عمران آن به تصویب رسید تا شهروندان در رابطه با پیشرفت پروژه‌های شهرداری اطلاعات لازم را داشته باشند.

وی در خصوص نوبت‌های کارشناسی برای حمایت از بیماران نوروپاتی، تصریح کرد: با استفساریه که برای تمدید پروانه ساخت یک ساختمانی برای جمعیت حمایت از بیماران ایال اس (نوروپاتی) به صحن علنی شورای اسلامی شهر آمده بود نوبت‌های کارشناسی انجام شد و شورای ششم با تمدید یک ساله این پروانه با رعایت ضوابط قانونی پیش‌بینی شده در واگذاری زمین موافقت کرد.

صالحی با اشاره به تصویب لایحه استقرار دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود، اظهار کرد: سال گذشته لایحه بخش‌های اجرایی و سیاست‌گذاری تصویب این طرح افتاده بود و امروز به تصویب رسید تا به زودی شهروندان بعد از طی مراحل قانونی برنامه‌ها شاهد روند عملیاتی آن باشند.

وی گفت: بحث پیشنهاد شرکت‌های آب و فاضلاب اصفهان برای تعرفه آبفای مرکزی برای دفع فاضلاب مطرح بود که طبق قانون باید درخواست شرکت آب و فاضلاب در شورای ششم شهر به تصویب می‌رسید و بعد از اتفاقات اخیری که در رابطه فرسودگی لوله‌های آب و فاضلاب بود با تاکید شورای ششم بخش زیادی از این پول در ترمیم شبکه آب و فاضلاب شهر هزینه خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در سامانه دوم اقداماتی انجام شده که با تاکید شورای اسلامی شهر بخشی از هزینه‌ها در سامانه اطلاع آبرسانی اصفهان است و با این قیدها و موارد کارشناسی شورای اسلامی شهر با پیشنهاد مطرح شده موافقت کرد.

وی با تاکید بر اینکه سه لایحه تملک نیز در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان وجود داشت، گفت: در محدوده رینگ چهارم ترافیکی به لحاظ تسریع و بهره‌برداری قطعاتی از این محدوده و بزرگراه‌های رینگ چهارم، موافقت شد تا شورای ششم شهر اصفهان بتواند بخش دیگری از رینگ چهارم ترافیکی در محدوده شهر اصفهان را به بهره‌برداری برساند.

کد خبر 569051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.