آغاز کنسرت تور بین‌المللی «کیهان کلهر»

کیهان کلهر، پس از مدت‌ها دوری از صحنه به دلیل شیوع ویروس کرونا، تور کنسرت‌های بین‌المللی خود را از بیست‌ونهم فروردین‌ماه آغازمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیهان کلهر را در این برنامه‌ها رامبرانت فرایش (پیانو)، تونی اورواتر (کنترباس) و وینسنت پلژر سازهای کوبه‌ای، کیا طبسیان نوازنده سه‌تار و اردال ارزنجان نوازنده باغلاما و موسیقیدان کرد اهل ترکیه همراهی می‌کنند.

عمده اجراهای کلهر در هم‌نوازی با طبسیان است. لوکزامبورگ، ونکوور، ویکتوریا (بریتیش کلمبیا)، موزه آقاخان (تورنتو، انتاریو)، مونترال و کبک از جمله شهرهایی است که این دو هنرمند در آنها اجرا می‌کنند.

کلهر ابتدا بیست‌ونهم فروردین‌ماه (هجدهم آوریل ۲۰۲۲) به همراه ارزنجان در خنت بلژیک سپس سی‌ویکم فروردین (بیستم آوریل ۲۰۲۲) با همراهی طبسیان در لوکزامبورگ به روی صحنه می‌رود.

کلهر و رامبرانت تریو هفتم خرداد (بیست‌وهشتم می ۲۰۲۲) در کوتانس فرانسه به اجرای کنسرت می‌پردازند.

همچنین این نوازنده شهیر کمانچه و سه‌تار، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۹، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ خرداد (سوم، چهارم، پنجم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم ژوئن ۲۰۲۲) با طبسیان به ترتیب در وست ونکوور کانادا، ونکوور، ویکتوریا (بریتیش کلمبیا)، موزه آقاخان (تورنتو، انتاریو)، مونترال کانادا و کبک کانادا به روی صحنه می‌رود.

کیهان کلهر موسیقیدان، آهنگساز متولد سوم آذر ۱۳۴۲ در تهران است و نخستین نوازنده ایرانی است که برنده جایزه معتبر جهانی وومکس در سال ۲۰۱۹ و برنده جایزه گرمی شده است.

کلهر در نواختن تخصصی کمانچه، تنبور، سه‌تار و شاه کمان مهارت چشم‌گیری دارد و با هنرمندان برجسته‌ای همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر مرادی، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی، همایون شجریان، مجید خلج و اعضای گروه دستان آهنگسازی و نوازندگی کرده است.

کد خبر 569045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.