برداشت ۷۰۰ میلیون از حساب شهروندان با طراحی سایت جعلی اینترنت بانک

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با طراحی اینترنت بانک جعلی، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبرداد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه پس از ورود به اینترنت بانک جعلی ملت موجودی حساب آنها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان کردند با جستجوی اینترنت بانک ملت در گوگل و ورود به یکی از سایت‌های جست‌وجو شده، متوجه شدند علاوه بر اینکه این سایت خدمات اینترنتی بانک را ارائه نمی‌کند، کل موجودی حساب آنها که مجموعاً مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال است نیز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، سایت اینترنت بانک مورداستفاده شاکیان جعلی بوده و متهم با سوءاستفاده از نام اینترنت بانک ملت با سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک و دسترسی به پیام‌ها رمز یک‌بار مصرف را نیز شنود و جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

وی درتوصیه به شهروندان افزود: شهروندان از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتورهای جست‌وجو یافت می‌شود، لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که به‌صورت خودکار باز می‌شوند یا تبلیغات اغوا کننده در شبکه‌های اجتماعی که کاربران را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند، خودداری کنند و اپلیکیشن‌های بانکی را صرفاً از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

کد خبر 569026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.