تامین هزینه‌های کمرشکن بستری و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از طریق بیمه سلامت

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران هزینه‌های نظام سلامت در موارد بستری‌های طولانی مدت در Icu، ابتلا به سرطان، بیماری‌های مزمن، صعب‌العلاج و ... را کمرشکن دانست و گفت: اهمیت بیمه همگانی سلامت زمانی محرز می‌شود که بیمه به عنوان تامین‌کننده منابع، بخش عمده‌ هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حنان حاجی‌محمودی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تأسیس تاکنون ایجاد پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه درمان در جامعه است، این افراد کسانی هستند که از طریق دستگاه‌های اجرایی و یا به صورت اجباری و بر اساس قانون کار تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند صندوق خویش‌فرمایان، صندوق بیمه بستری شهری، ایرانیان و در حال حاضر از طریق صندوق بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای این افراد، افزود: حدود ۱۵ میلیون نفر بیمه شده در صندوق بیمه همگانی در چند سال تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و در طول زمان و بعد از دریافت خدمات، یا اعتبار بیمه‌ای خود را از دست داده‌اند و یا اقدام به تمدید دفاتر درمانی خود کرده‌اند.

مدیر کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت، حدود شش میلیون نفر از این بیمه‌شدگان را اکنون فاقد اعتبار دانست و گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به بیمه نمودن خود و اعضای خانواده خود اقدام کنند.

وی با اشاره به این که پرداخت حق بیمه در این صندوق با ارزیابی وسع سنجیده می‌شود، تصریح کرد: تعیین دهک درآمدی خانوار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه رفاه ایرانیان است و سازمان بیمه سلامت ایران با استعلام از پایگاه مذکور و تعیین دهک درآمدی متقاضی، اقدام به بیمه نمودن افراد می‌کند، بر اساس آئین نامه مصوب دولت در صورتی که افراد در سه دهک اول درآمدی باشند از پرداخت حق بیمه معاف هستند و مابقی به تناسب باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

حاجی‌محمودی شیوع بیماری کرونا در کشور را موجب افزایش مراجعات بیمارستانی و شلوغی دفاتر پیشخوان دولت بیان کرد و افزود: از آبان ماه سال ۹۸ تا کنون ارزیابی وسع را طبق مصوبه ستاد ملی کرونا متوقف شده تا همه افراد جامعه بتوانند بیمه سلامت همگانی را به صورت رایگان دریافت کنند اما در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، بر استمرار ارزیابی وسع تاکید شده است.

به گزارش ایمنا، سازمان بیمه سلامت ایران، مأموریت دارد برای کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره‌مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثربخش و زمینه حفظ و ارتقای سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم کند. به این ترتیب همه جمعیت هفتاد و پنج میلیونی کشور از یک بیمه پایه‌ای درمان برخوردار می‌شوند و دیگر فردی فاقد پوشش بیمه درمان در کشور نخواهد بود.

کد خبر 569016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.