۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کاردانو مقابل اتریوم و سولانا

کاردانو در سال ۲۰۲۲ عملکرد چشمگیری از خود نشان داده که نشان‌دهنده رشد فاندامنتالی شبکه است؛ اما با وجود عملکرد قدرتمند در ماه مارس، ADA در تلاش برای به دست آوردن اعتماد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سه نقطه ضعف اصلی کاردانو در مقایسه با شبکه‌هایی مانند اتریوم و سولانا عبارت است از سرعت نسبتاً پایین‌تر پردازش تراکنش‌ها، نبودِبرنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و عدم دستیابی به UX/UI.

در حالی که برنامه‌های غیرمتمرکز و UI/UX مشکلاتی هستند که با گذشت زمان برطرف خواهند شد، اما تأخیر فاندامنتالی که کاردانو همیشه در مقایسه با پروژه‌های دیگر داشته کاملاً محسوس است؛ به خصوص پس از رشد NFT ها و dApps که در تابستان ۲۰۲۱ رخ داد.

کاردانو پروژه برنامه‌های غیرمتمرکز را به تازگی در سال ۲۰۲۲ اجرا کرده است؛ درحالی‌که این روند نشانه‌هایی از محو شدن را نشان می‌دهد. درحال‌حاضر، کاردانو ۱۷ برنامه غیرمتمرکز، با ۱۰ L1 و ۷ EVM L2 از Milkomeda C1 دارد؛ اما در عین حال کاردانو انتظار افزایش تعداد محصولات وام دهی را دارد که در اکوسیستم صرافی‌های غیرمتمرکز کار خواهند کرد.

درباره سرعت پردازش، جامعه توسعه‌دهندگان در اکوسیستم کاردانو به طور فعال روی مقیاس بندی پروژه کار می‌کنند که به ADA اجازه داده است در بین ۱۰ دارایی برتر TPS ظاهر شود. با وجود اینکه کاردانو همچنان اشکالاتی دارد؛ اما پروژه‌هایی مانند ChakraUi ،Minswap به طور فعال بخش‌های مختلف شبکه از جمله امنیت، مقیاس‌پذیری و خودگردانی را ارتقا می‌دهند.

کد خبر 569006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.