تعهد منطقه‌های لندن برای به‌کارگیری اقدامات مشترک آب‌وهوایی

شورای شهر لندن در حال انتشار طرح اقدامات جدید برنامه تغییرات آب‌وهوایی است که نحوه همکاری منطقه‌های لندن را برای دستیابی به اهداف کربن‌ صفر در سراسر پایتخت مشخص می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح «اقدامات برنامه تغییرات آب‌وهوایی» فرصتی واقعی برای همکاری منطقه‌های سراسر لندن در راستای پیشبرد هدف کربن‌زدایی پایتخت است که از بیانیه تأیید شده مشترک و بلندپروازانه کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن و شبکه مدیران محیط‌زیست پایتخت در رابطه با تغییرات آب‌وهوایی استخراج شده است. این بیانیه شهرداری‌های لندن را متعهد به ارائه برنامه‌های مهمی می‌کند که دربردارنده مسائل کلیدی تغییرات آب‌وهوایی است.

هدایت عملیاتی و نظارت بر پیشرفت هر یک از برنامه‌های تغییرات آب‌وهوایی شورای شهر لندن را یک یا دو ناحیه اصلی برعهده دارد. این برنامه‌ها و رهبران اجرایی آن‌ها عبارت است از:

بهسازی لندن شامل مقاوم‌سازی تمام ساختمان‌های خانگی و غیر خانگی تا سال ۲۰۳۰ تا سطح متوسط که از سال گذشته آغاز شد و کنترل آن برعهده «انفیلد» و «والتهام فارست» است، توسعه‌های کم‌کربن شامل ایمن‌سازی و افزایش ساختمان‌ها و زیرساخت‌های کم‌کربن در راستای برنامه‌ریزی‌های هر منطقه به رهبری «هاکنی»، حمل‌ونقل کم‌کربن شامل کاهش سفرهای جاده‌ای با وسایل‌نقلیه‌ای که سوخت آن‌ها بنزین و گازوئیل است که این اقدام از طریق محدود کردن سفرهای آلاینده و تشویق مردم به استفاده از گزینه‌های سفر فعال انجام می‌گیرد و رهبری آن را «کینگ‌استون» و «وست‌مینستر» بر عهده دارند، انرژی تجدید پذیر برای لندن شامل تأمین صد درصدی انرژی تجدید پذیر برای بخش عمومی لندن در زمان حال و آینده که «ایسلینگتون» آن را کنترل می‌کند،

زندگی در قالب یک جهان شامل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مصرفی به میزان دو سوم با تمرکز بر مواد غذایی، پوشاک، صنایع الکترونیکی و هوانوردی تحت رهبری «هارو» و ایجاد اقتصاد سبز با توسعه بخش کم‌کربن لندن و سبزتر کردن اقتصاد گسترده پایتخت که تحت کنترل «هاناسلو» قرار دارد.

این طرح‌ها در راستای حصول اطمینان از تبدیل شدن لندن به یک شهر کربن‌صفر خالص و برای رسیدگی به و مقابله با نابرابری‌ها در جوامع متنوع پایتخت طراحی شده است. آن‌ها همچنین بر نیاز به تخصیص بودجه بیشتر برای مقابله با وضعیت اضطراری آب‌وهوا تأکید دارند و خاطرنشان می‌کنند که به‌حداقل رساندن تغییرات آب‌وهوایی تا سطوح ایمن تنها در صورتی موفق خواهد بود که بودجه مناسب به این امر اختصاص یابد و برای دستیابی به آن میان همه بخش‌ها و مناطق سراسر پایتخت همکاری صورت گیرد. برنامه‌های عملیاتی همچنین نیازمند گسترش مهارت‌ها و مشاغل سبز به‌منظور اجرای این طرح بلندپروازانه و حیاتی است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل و محیط‌زیست شورای شهر لندن ضمن اشاره به نقش کلیدی بخش‌های سراسر لندن برای کربن‌صفر شدن خالص پایتخت در تمام بخش‌ها از وسایل‌نقلیه موتوری تا ایجاد اقتصادهای سبز محلی، تأمین منابع و ایجاد انرژی پایدار، گفت: «دستورالعمل‌های برجسته‌شده توسط طرح اقدامات برنامه تغییرات آب‌وهوایی شورای شهر لندن، فرصت‌هایی حیاتی برای تمیزتر، سبزتر و پایدارتر کردن لندن به‌دست می‌دهد. برای مثال، با تمرکز بر تقویت مهارت‌های سبز، شاهد افزایش مشاغل در بخش‌هایی از سراسر لندن خواهیم بود که مهارت‌ها و فناوری‌های سبز را پذیرفته و به کار گرفته‌اند.»

وی گذار عادلانه به کربن‌صفر شدن خالص را به‌نحوی حیاتی شمرد که هیچ‌یک از جوامع لندن نادیده گرفته نشوند یا آسیب نبینند، این هدف را دلیلی برای گنجاندن عنصر عدالت اجتماعی در همه برنامه‌های عملیاتی شورا اعلام کرد و همکاری منطقه‌های مختلف لندن را نمونه‌ای برجسته از نحوه همکاری میان بخش‌های مختلف برای یافتن راهکارهای فعال در مسیر کربن‌صفر شدن خالص معرفی کرد و اطمینان داد: «با اجرای این طرح‌ها در سراسر مناطق لندن و همکاری با یکدیگر، لندن به‌طور جدی با وضعیت اضطراری آب‌وهوایی مقابله خواهد کرد.»

کد خبر 568997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.