خدمات‌رسانی به مردم مشهد از حاشیه تا متن

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: امسال فعالیت‌های بهاری صرفاً در چند محور خاص انجام نشد، بلکه از حاشیه تا متن شهر شاهد خدمات‌رسانی به مردم بودیم و عدالت توزیعی فعالیت‌ها از نکاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران استقبال از بهار ۱۴۰۱، اظهار کرد: برنامه استقبال از بهار چندین سال است که در شهر مشهد اجرا می‌شود اما امسال با چند رویکرد متفاوت به استقبال از بهار و زائران علی‌بن موسی‌الرضا (ع) رفتیم و فعالیت‌های ما به شکل متوازن در کل شهر توزیع شد.

وی تصریح کرد: امسال فعالیت‌های بهاری صرفاً در چند محور خاص انجام نشد، بلکه از حاشیه تا متن شهر شاهد خدمات‌رسانی به مردم بودیم و عدالت توزیعی فعالیت‌ها از نکاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: شرایط اقتضا می‌کند که در فصل نو و سال نو شهر زیباسازی شود و المان‌های نوروزی در سطح شهر نصب شود، اما امسال با رنگ و بوی رضوی تلاش کردیم نسبتی بین شهر مشهد و این المان‌ها برقرار کنیم و المان‌های نوروزی شهر مشهد متفاوت با دیگر شهرها باشد.

وی اضافه کرد: امسال تلاش شد در کنار فعالیت‌ها و برنامه‌های همیشگی، اقدامات متفاوت و نوآورانه‌ای هم برنامه‌ریزی شود که مناطق از آن استقبال خوبی کردند.

نجفی تصریح کرد: از دیگر اقدامات متفاوت ما در کشور می‌توان به المان‌های تعاملی اشاره کرد که موجب ارتباط میان المان و مخاطبان می‌شود، یکی از برنامه‌های ویژه ما در سال جدید، طرح محله بهاری بود که در ۱۶ محله حاشیه شهر برگزار شد و هدف آن انجام فعالیت‌های روبنایی عمرانی مانند روکش آسفالت و علائم ترافیکی است، همچنین امسال شهرداری مشهد توجه ویژه‌ای به خانواده معظم شهدا داشته است که این اقدام از نظر ریالی قابل توجه نیست اما بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه المان‌های تعاملی برای اولین بار در مشهد با تاکید بر فرهنگ رضوی نصب و جانمایی شد، گفت: این المان‌ها به صورت دائمی در سطح شهر نصب شده‌اند و دارای پیام‌های خاصی هستند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: بیش از صد آذین‌بندی خاص و ۳۸۷ اقدام فرهنگی در ایستگاه‌های استقبال از زائر و ورودی‌های شهر برگزار شد که بالغ بر ۵۱۶ هزار زائر مخاطب این برنامه‌ها بودند، پانصد دستگاه اتوبوس را نیز به هسته مرکزی شهر در سال تحویل تخصیص داده‌ایم.

وی ادامه داد: ۵۰ دستگاه اتوبوس برای تردد زائران به بارگاه امام رضا (ع) قرار داده شد و ۲۴۰ دستگاه تاکسی با مسیر منتهی به حرم مطهر تقویت شد.

نجفی گفت: ۳۶۰ واگن شست‌وشو شد و سرفاصله قطارشهری کاهش پیدا کرد از سویی دیگر علاوه بر ۱۱ هزار و ۸۴۰ پارکینگی که هرسال اختصاص پیدا می کرد، امسال با کمک همه دستگاه‌ها ۲۰ هزار جای پارک در هسته مرکزی شهر اضافه شد.

وی افزود: امسال بیش از ۱۸ میلیون گل و بوته با کیفیت بالا کاشته و هزار و ۹۶ المان نوروزی، هزار و ۸۸۱ فلاورباکس و گل‌کاری و ۱۰۶ المان توپیاری که تنها چند کشور فناوری آن را در اختیار دارند با توزیع مناسبی در کل سطح شهر مشهد اجرایی شد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: کارناوال گل و دوچرخه از پنج نقطه شهر به راه افتاد که ترویج حمل‌ونقل پاک بود و پانصد هزار متر طول از جداول رنگ‌آمیزی شد.

وی گفت: در تمامی کمپ‌های استقبال از زائرین نیروهای آتش‌نشانی مستقر و تا صبح بیدار بودند و به همین علت به‌رغم برودت هوا، شاهد حتی یک فوتی بر اثر گازگرفتگی نبودیم.

نجفی از راه‌اندازی هفت بازار موقت با ۲۰۹ غرفه برای ارائه کالا و تامین مواد اولیه سخن گفت و افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در دانشگاه فردوسی ۶۸ درصد مخاطبان به توزیع عادلانه خدمت در سطح شهر مشهد اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تلاش بودیم تا المان‌های امسال علاوه بر تعاملی بودن رنگ و بوی رضوی داشته باشد، گفت: از روز اول عید نوروز که استانداری وظیفه اسکان را به شهرداری سپرد، دیگر شاهد پدیده چادر خوابی در اطراف حرم نبودیم، لذا از اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری که یک ساعته برای راهنمایی زائر آماده شدند نیز قدردانی می‌کنم.

کد خبر 568977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.