شهرها در مسیر ایجاد پویایی سبزتر و پایدارتر

ترافیک خودرویی در شهرهای سراسر جهان، برنامه‌ریزان را به تغییر رویکردهای خود در راستای مدیریت پویایی سوق داده است؛ آینده‌ای دیجیتالی پیش روی عبور و مرور مردم در شهرهای آینده خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران در اغلب نقاط دنیا می‌کوشند شیوه‌های تردد در شهرها را تغییر دهند تا از این طریق به بهبود کیفیت هوا، کاهش انتشار گازهای آلاینده و استفاده بهینه از فضاهای شهری کمک کنند. در واقع، امروزه پویایی سبز و پایدار در رأس برنامه‌های اغلب مدیران شهرهای جهان قرار دارد که تا حد زیادی می‌تواند از طریق جایگزین کردن شیوه‌های تردد یا خودروهای الکتریکی با انواع معمولی آن‌ها تحقق یابد. تولوز، شهری در جنوب غربی فرانسه، یکی از بهترین نقاط دنیا با محیطی چندوجهی به شمار می‌رود که در آن، قابلیت پویایی هوشمندتر و سبزتر وجود دارد.

شهرها در مسیر ایجاد پویایی سبزتر و پایدارتر

پویایی سالم‌تر و ایمن‌تر در شهرهای اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا چهارچوبی را برای پویایی شهری پیشنهاد کرده است که در آن، پایداری به عنوان رویکردی برای افزایش رفاه مردم، بیش از گذشته مورد تاکید قرار گرفته است. برنامه‌ریزان شهری به جای تمرکز بر مدیریت ترافیک، تلاش خواهند کرد بر پویایی مردم و وسیله‌های نقلیه، به طور جدی‌تر نظارت کنند تا از این طریق، پویایی سبز و پایدار را برای شهرها و ساکنان آن‌ها به ارمغان آورند. در این راستا، عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه عمومی بیش از گذشته مورد تاکید قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که شهرنشینان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری سوق داده می‌شوند. جالب است بدانید که مدیران شهری برای تحقق تمام این اهداف از رویکردهای دیجیتالی بهره خواهند گرفت که ایجاد مراکز مدیریتی برای این کار از ضرورت کافی برخوردار خواهد شد.

ترویج رویکرد پویایی سبز در میان مردم

بدیهی است که بهره‌گیری از شیوه‌های سبز برای تردد باید به بخشی ضروری از زندگی مردم تبدیل شود و این باور در ذهن آن‌ها شکل گیرد که پویایی پایدار از طریق کاهش انتشار گازهای آلاینده و به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی می‌تواند در بهبود سلامت و کیفیت زندگی شهرنشینان نقش مهمی ایفا کند. از سوی دیگر، مدیران شهری نیز باید زمینه را برای عبور و مرور شهروندان از طریق وسایل نقلیه سبز فراهم آورند و زیرساخت‌هایی هوشمند برای تردد خودروهای الکتریکی توسعه دهند.

شهرها در مسیر ایجاد پویایی سبزتر و پایدارتر

از همه مهم‌تر این‌که، تغییر رویکردهای مدیریت ترافیک نیز می‌تواند تا حد زیادی در ایجاد باور پویایی پایدار میان مردم سهیم باشد و آن‌ها را به اتخاذ شیوه‌هایی جایگزین برای خودروهای موتوری شخصی سوق دهد.

در واقع، مدیران به اتخاذ تدابیری کارآمد برای حمایت از تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا نیاز دارند تا از این طریق، شیوه‌های پویایی را برای شهرها پایدارتر و سبزتر کنند و انتشار گازهای آلاینده را به حداقل برسانند.

نظارت مداوم بر پویایی شهری

بدون شک، اعمال اقداماتی در راستای دیجیتالی‌سازی پویایی شهری به تنهایی نمی‌تواند پویایی شهری را پایدار و سبز کند، بلکه لازم است مدیران به طور پیوسته مسیر پیشرفت و بهبود تردد را در شهرها مورد نظارت قرار دهند تا از این طریق، تجربه‌های جدیدی برای مدیریت پویایی شهری کسب کنند. در واقع، برای هر پروژه جدید در راستای پویایی سبز، مدیران باید به طور پیوسته میزان اثربخشی رویکردهای خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا شاید لازم باشد تغییراتی در میانه راه به وجود آورند.

امروزه برنامه‌ریزان در بسیاری از شهرهای فرانسه، از دوربین‌های دو بعدی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی با قابلیت بیشترین نرخ تبادل داده‌ها با شهروندان و حلقه‌های مغناطیسی بهره می‌گیرند تا از این طریق، به نظارت دائمی بر پویایی شهری دسترسی داشته باشند.

شهرها در مسیر ایجاد پویایی سبزتر و پایدارتر

ترویج استفاده از خودروهای بدون راننده در معابر عمومی شهری

کمپانی تکنولوژی Easymile تولوز که با رویکردهای خلاق خود در ساخت خودروهای بدون سرنشین مشارکت می‌کند، اخیراً نرم‌افزارها و استراتژی‌های جدیدی برای ترویج خودروهای خودران ارائه داده است. در واقع، مدیران این شرکت فناوری، با تولیدکنندگان خودرو برای ساخت وسیله‌های نقلیه‌ای با بیشترین میزان تأمین ایمنی و کمترین نرخ انتشار گازهای آلاینده همکاری کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که پس از پنج سال فعالیت Easymile، بیش از ۱۸۰ خودروی بدون راننده در معابر شهری سراسر جهان، عبور و مرور خود را آغاز کرده است که البته، پیش‌بینی می‌شود به زودی تعداد خودروهای بدون راننده در اغلب شهرهای دنیا، به طور قابل توجهی افزایش یابد که این امر به سهم خود می‌تواند در پویایی پایدارتر و سبزتر شهرها نقش مهمی ایفا کند. از سوی دیگر، بسیاری از مدیران سراسر جهان مدعی شده‌اند که در آینده نزدیک، خودروهای بدون راننده اشتراکی را وارد شهرهای خود خواهند کرد که در نتیجه این اقدام، شهرنشینانی که از نظر مالی قادر به خرید خودروهای الکتریکی یا بدون راننده نیستند نیز بتوانند از انواع اشتراکی آن‌ها برای عبور و مرور خود بهره گیرند و ازا ین طریق در گسترش پویایی سبز و پایدار سهیم باشند.

شهرها در مسیر ایجاد پویایی سبزتر و پایدارتر

کد خبر 568911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.