۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
شهر درختی ۲۰۲۱ معرفی شد

شهرداری لیوبلیانا اعلام کرد که پایتخت اسلوونی عنوان شهر درختی سال ۲۰۲۱ را توسط بنیاد روز درختکاری و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) دریافت کرد که این اتفاق برای سومین سال متوالی رخ داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این مقام، لیوبلیانا را در میان معتبرترین شهرهای جهان قرار می‌دهد که به عنوان مکان‌های عالی زندگی برای ساکنان خود شناخته می‌شوند. علاوه بر این، اسلوونی تنها کشور اروپای شرقی است که شهرهای درختی در قلمروی خود دارد. به غیر از لیوبلیانا، Kočevje یکی دیگر از شهرهای اسلوونی است که به باشگاه محیط زیست جهانی وارد شده است.

در سال ۲۰۱۶، لیوبلیانا پایتخت سبز اروپا بود و به نظر می‌رسد که این عنوان تنها یک رویداد زودگذر نبود، بلکه شروع یک ذهنیت محیطی بسیار آگاهانه از سوی مقامات برای حفظ و ادامه ترویج فضای سبز شهر بوده است.

شهر درختی ۲۰۲۱ معرفی شد

در سال ۲۰۲۱، مدیریت شهری بیش از ۱۰۰ هزار یورو بودجه بیشتری را در مقایسه با سال ۲۰۲۰ برای درختان اختصاص داد. این به معنای افزایش تقریباً ۲۵ درصدی، عمدتاً برای هزینه کاشت درختان جدید و هرس، است. شهرداری در این دوران توجه بیشتری به مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در افزایش آگاهی و مراقبت از درختان داشته است.

سال گذشته، کارگران فضای سبز شهری ۱۰۸۰ درخت کاشتند و در بهار امسال حدود ۲۸۰ درخت جدید را به عنوان بخشی از کمپین "برای یک لیوبلیانای بهتر" می‌کارند.

مسئولان شهرداری ابراز تمایل کردند که تجربیات خود را با سایر شهرها به اشتراک بگذارند و به این ترتیب در افزایش فضای سبز شهرهای جهان نقش بسزایی ایفا کنند.

در بیانیه شهرداری لیوبلیانا آمده است: "ما متقاعد شده‌ایم که تبادل تجربیات خوب می‌تواند سهم مهمی در بهبود رویکردهای مراقبت و نگهداری از درختان و مدیریت جنگل‌های شهری و در نتیجه کیفیت بهتر زندگی در شهرها داشته باشد."

شهر درختی ۲۰۲۱ معرفی شد

کد خبر 568890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.