از  سهیم شدن شهروندان در مدیریت شهر تا رفع محرومیت از محله‌های کم‌برخوردار

در ادامه حضور مسئولان و مدیران شهری در میان شهروندان، ظهر امروز (شنبه) سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان به همراه مدیر منطقه ۱۵ شهرداری در مسجد محمدی خوراسگان پای صحبت و درخواست شهروندان این منطقه نشستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دیدار هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: حضور و ارتباط مستقیم و مستمر با شهروندان باعث شناسایی بیشتر مشکلات و دلگرمی شهروندان می‌شود و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که این دیدارها در پایگاه‌های مقدس و مردمی چون مسجد باشد.

وی افزود: رفع مشکلات شهروندان و توجه به درخواست آنها، تقویت و ارتقای سطح کیفی زندگی اجتماعی در محلات، همچنین سهیم شدن شهروندان در مدیریت شهر و در نهایت تکریم آنها ز ارکان مهم در موفقیت اداره مطلوب شهر است و این مسائل باید در عمل نشان داده شود تا ضمن زیست‌پذیر تر شدن شهر، امید نیز در بین مردم بیش از پیش تقویت شود.

منفعت رینگ چهارم متعلق به کل اصفهان است

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن مغتنم شمردن فرصت خدمت، گفت: این افتخاری برای ما است تا برای حضور و دیدار با مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد حاضر شویم و پای صحبت شهروندان بنشینیم و به آنها رسیدگی کنیم.

وی همچنین با بر شمردن پروژه‌های منطقه ۱۵ شهرداری، تصریح کرد: ابرپروژه رینگ چهارم که در حدود هفت کیلومتر آن در این منطقه واقع شده است، نه تنها باعث توسعه و پیشرفت بیشتر منطقه خواهد شد، بلکه در سطح کلان کل شهر اصفهان و حتی شهرهای همجوار نیز از منفعت ایجاد آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پروژه احداث کمربند شمالی خوراسگان که باعث می‌شود شش خیابان از بن بست خارج شوند از دیگر پروژه‌های مهم در این دوره مدیریت شهری خواهد بود.

حفظ ارتباط مستقیم با شهروندان در ۸ ماه گذشته

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی (ع) که فرمودند: «نیکوترین نیکو، خُلق نیکو است»، گفت: یکی از اتفاقات شایسته در هشت ماه گذشته به طور متوسط هر هفته حضور اعضای شورای اسلامی شهر به همراه مدیران در مناطق و مساجد و حفظ این ارتباط با مردم در جهت شناخت و رفع مشکلات آنان بوده است و ما خدمتگزاری را در عمل انجام می‌دهیم.

مکلف به پاسخگویی هستیم

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار ضمن تمجید از عملکرد مدیر منطقه ۱۵ در ماه‌های گذشته که در بیان شهروندان این منطقه مشهود بود، اظهار کرد: موظف و مکلف به پاسخگویی در جهت نیازها و معضلات شهروندان هستیم؛ در سال جدید و در کمیته‌های نظارتی به کمک شهردار منطقه درصدد حل برخی از مسائل که قبلاً رفع نشده‌اند، خواهیم بود.

وی افزود: منطقه ۱۵ با داشتن تنوع‌های گوناگون و پراکندگی زیاد و به دلیل اینکه یک بافت متمرکزی ندارد، نمی‌توان نسخه واحدی برای آن در نظر گرفت ضمن اینکه تعداد محلات و فاصله و مسافت آنها با هم زیاد است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید در یک نقشه راه متمرکز و منسجم کمک کرد تا در این دوره مدیریت شهری رخت محرومیت از محله‌های کم برخوردار منطقه بربندد و پیشرفت سطح زندگی را در آن شاهد باشیم.

کد خبر 568857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.