در صورت دریافت واکسن کرونا لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنیم؟

ازآنجاکه کووید-۱۹ و آنفلوآنزا توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شود، دریافت هر دو واکسن ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فقط در صورتی می‌توان خطر ابتلاء به بیماری‌ها را کاهش داد که اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز آن‌ها را به درستی و با دقت انجام داد. برای نمونه، توصیه شده است که به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران خود را قرنطینه یا ایزوله کنید، از ماسک استفاده کنید، از حضور در محیط‌های شلوغ بپرهیزید و واکسن کرونا را دریافت کنید. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که درحال‌حاضر، مؤثرترین و بهترین روش برای مقابله با بیماری کووید -۱۹، واکسیناسیون است؛ زیرا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

آنفلوآنزا و کووید -۱۹ چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؟

کووید -۱۹ و آنفلوآنزا هر دو بیماری تنفسی هستند. با وجود اینکه به دلیل آلوده شدن به ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شوند، اما علائم آن‌ها مشابه استغ زیرا هر دو بیماری بر دستگاه تنفس افراد تأثیر می‌گذارد. بیماری کووید -۱۹ توسط ویروس کرونا و بیماری آنفلوآنزا توسط چهار نوع ویروس آنفلوآنزای فصلی A، B، C و D ایجاد می‌شود. با این وجود، بدون انجام دادن تست مناسب نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که فرد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده یا درگیر بیماری آنفلوآنزا است. به همین دلیل، بهتر است افراد در برابر هر دو بیماری واکسینه شوند؛ علائم مشترک هر دو بیماری شامل سرفه، آبریزش بینی، گلو درد، تب، سردرد و خستگی می‌شود. هر دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا از طریق قطرات تنفسی موجود در هوا ناشی از سرفه کردن، عطسه کردن و صحبت کردن فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود. ممکن است افراد درگیر کووید -۱۹ یا آنفلوآنزا بدون علامت شوند یا نوع خفیف یا شدید آن را تجربه کنند، حتی ممکن است این دو بیماری کشنده باشد.

اقدامات پیشگیرانه جهت پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا چیست؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا را می‌توان با رعایت چند اقدام اساسی کاهش داد. برای نمونه به افراد توصیه شده است که فاصله خود از دیگران را حفظ کنند، از حضور در محیط‌های شلوغ بپرهیزند، در محیط‌های بسته درها و پنجره‌ها را باز کنند، صورت و بینی خود را هنگام عطسه و سرفه بپوشانند، دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند و ضدعفونی کنند، تا حد امکان در منزل بمانند، از لمس کردن چشم‌ها، دهان و بینی خود اجتناب ورزند، در صورت بروز علائم خاص آزمایش انجام دهند و در برابر بیماری‌ها واکسینه شوند.

آیا می‌توان دو واکسن کووید -۱۹ و آنفلوآنزا را به صورت همزمان دریافت کرد؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که افراد می‌توانند واکسن هر دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا را به صورت همزمان دریافت کنند. مؤثرترین روش برای پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا، دریافت واکسن است. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که کمتر از یک درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ از آنفلوآنزا رنج می‌برند.

در صورت دریافت واکسن کرونا لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنیم؟

به گفته محققان، دریافت واکسن کرونا سیستم ایمنی افراد در برابر پاتوژن ایجاد کننده بیماری را تقویت می‌کند. ازآنجاکه کووید -۱۹ و آنفلوآنزا توسط ویروس‌های مختلف ایجاد می‌شود، دریافت هر دو واکسن ضروری است.

کد خبر 568852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.