مراکز ضایعاتی غیرمجاز؛ بلای جان فردیس

وجود ضایعاتی‌های غیرمجاز متعدد به‌ویژه در مناطق جنوبی فردیس، سال‌ها مورد اعتراض شهروندان است؛ اما پیگیری مسؤلان در این خصوص کافی نیست و وجود ضایعاتی‌ها با آلودگی‌های خاص این مراکز، همچنان محل اعتراض است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وجود یک مرکز ضایعاتی فعال در زمینی محصور که روبه‌روی پارک تندرستی فردیس واقع شده، از گذشته محل تجمیع و تفکیک زباله بوده که با اعتراض شهروندان و پیگیری مسئولان، مدتی است جمع‌آوری شده؛ اما پس از مدتی این مرکز دوباره فعال شده است و شبانه‌روز تعداد زیادی سه‌چرخه‌های جمع‌آوری ضایعات و خودروهای بزرگ به این مرکز رفت‌وآمد می‌کنند.

به گفته شهروندان وجود این مرکز ضایعاتی موجب شده، خودروهای تخلیه نخاله به خودشان زحمت رفتن تا حلقه‌دره را ندهند و در اطراف این مرکز بارشان را زمین بگذارند.

حمیدرضا عسگری، مدیر منطقه یک شهرداری فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تأیید این موضوع، اظهار کرد: وجود این مرکز تجمیع و تفکیک ضایعات با فعالیت اتباع، معضلی است که سال‌ها گریبانگیر این منطقه بوده، بارها توسط شهرداری پیگیری شده و با اخذ حکم پلمب از سوی دادستانی مدتی جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز ضایعاتی غیرمجاز با فک پلمب دوباره فعال شده است، افزود: جمع‌آوری مجدد این مرکز در دستور کار سازمان پسماند شهرداری فردیس قرار گرفته و مراحل دریافت حکم پلمب از دادستان نیز انجام شده است تا در اسرع وقت نسبت به پلمب و جمع‌آوری این مرکز اقدام می‌شود.

سرپرست منطقه یک شهرداری فردیس در خصوص برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بودجه خوبی برای امسال مصوب شده است، شهرداری فردیس در حال تهیه توافقنامه‌ها و برگزاری مناقصات برای اجرای پروژه‌ها است.

عسگری با بیان اینکه مردم فردیس امسال شاهد یک کارگاه عمرانی در شهر خواهند بود، گفت: وضعیت فعلی فردیس مناسب نیست اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از جمله اجرای پروژه‌های عمرانی، آسفالت معابر و بهسازی پارک‌های محله‌ای، در پایان سال ۱۴۰۱ شهروندان شاهد تحولات اساسی در شهر فردیس خواهند بود.

کد خبر 568821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.