ویتالیک بوترین شهروند کشور مونته نگرو شد

یکی از شبکه های صدا و سیمای کشور مونته نگرو، Televizija Crne Gore (RTCG)، به نقل از یک اطلاعیه رسمی از وزارت دارایی و رفاه اجتماعی در پودگوریتسا خبر داد و فاش کرد که شخصیت برجسته رمزارزها، ویتالیک بوترین، اکنون شهروند مونته نگرو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس این گزارش، برنامه نویس و متخصص بلاکچین کانادایی زاده روسی، گذرنامه جدید مونته نگرو خود را به پیشنهاد نخست وزیر Zdravko Krivokapić و وزیر دارایی Milojko Spajić به دست آورد. در بیانیه‌ای از سوی نخست وزیر آمده است:

سرگئی سکولوویچ، وزیر کشور، با درک اهمیت این ابتکار، به پیشنهاد نخست وزیر تصمیم گرفت ویتالیک بوترین را به تابعیت مونته نگرو بپذیرد و امروز پاسپورت مونته نگرو به وی تحویل داده شد.

ویتالیک بوترین شهروند کشور مونته نگرو شد

وزارت دارایی خاطرنشان کرد که گروهی از کارشناسان جهانی رمزارزها به دعوت وزیر اسپاجیچ از مونته نگرو بازدید کرده‌اند. مقامات مونته نگرو معتقدند همکاری با آنها به توسعه اقتصاد کشور، جذب سرمایه گذاری و ایجاد مشاغل جدید و پردرآمد در این زمینه خاص کمک می‌کند.

در نظراتی که پس از پانل اخیر به نام “آینده اکنون است! دوره جدیدی از امور مالی مونته نگرو، منتشر شد، بوترین اظهار کرد که مونته نگرو باید یک مبنای قانونی خوب و همچنین ظرفیت لازم برای آموزش نسل‌های جوان داشته باشد تا شهروندانش بتوانند از فناوری‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال بهره مند شوند.

انتظار می‌رود که یکی از بنیانگذاران اتریوم، یکی از شناخته شده ترین نمایندگان فضای کریپتو، از ارتقای بیشتر مونته نگرو و توسعه کلی صنعت بلاکچین در کشور کوچک بالکان حمایت کند. این کشور در حال حاضر بر روی یک چارچوب قانونی جامع کار می‌کند که بهترین استفاده از فناوری کریپتو را ممکن می‌کند و باعث رشد در این بخش می‌شود.

کد خبر 568806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.