موضوع توافق شهردار اصفهان و سفیر لهستان چه بود؟

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌‎الملل شهرداری اصفهان گفت: در توافق‌نامه‌ای که بین شهردار اصفهان و سفیر لهستان امضا شد، بر دو موضوع مهم رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و بازسازی بافت تاریخی تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی معرک‌نژاد امروز _شنبه، بیست‌وهفتم فرودین‌ماه_ در برنامه رادیویی «صدای شهر»، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: شهر اصفهان نه فقط معرف خود، بلکه معرف فرهنگ، هویت و تمدن کشور ایران است.

وی افزود: در بسیاری از نقاط دنیا، ایران را به نام اصفهان می‌شناسند و آثار بزرگانی که در اصفهان می‌زیسته‌اند، در موزه‌های بزرگ جهانی در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ حتی بسیاری از افرادی که برای ما کمتر شناخته شده هستند، برای مردم دنیا شاخص و شناخته شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌‎الملل شهرداری اصفهان تاکید کرد: اصفهان به عنوان یک جهان‌شهر نه فقط متعلق به مردم این شهر، بلکه به کل ایران تعلق دارد و یکی از وظایف ما این است که در مراودات بین‌المللی، ریشه هویتی این شهر را استمرار بخشیم و فرهنگ و تمدن خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: یک رویکرد دیگر در مراودات بین‌المللی، بهره‌مندی از ارتباطات بین‌المللی در راستای رفع مشکلات شهر اصفهان است، البته در دوره‌های مختلف بعضی از توافق‌نامه‌ها همسو با این دیدگاه بوده است و مدیران شهری همواره سعی کرده‌اند با اجرای توافق‌نامه‌ها به معرفی هویت شهر بپردازند یا مشکلات شهری را برطرف سازند.

معرک‌نژاد با اشاره به امضای پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه احیای فضاهای شهری و فرهنگی بین شهرداری اصفهان و سفارت لهستان در ایران، گفت: در توافق نامه‌ای که بین شهردار اصفهان و سفیر لهستان امضا شد، بر دو موضوع مهم تاکید شده است؛ محور نخست این توافق در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری است و اتفاقات و رویدادهایی که سالیان پیش در شهر اصفهان رخ داده است و رویکرد مهربانانه و مهمان‌پذیر بودن اصفهانی‌ها به‌ویژه در میزبانی از کودکان لهستانی که در زمان جنگ جهانی به اصفهان آمدند، را نشانه گرفته است، که در قالب رویدادها و برنامه‌های فرهنگی با نام «فرزندان اصفهان» رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه محور دوم این توافق‌نامه در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و در زمینه بازسازی بافت تاریخی است تا بر اساس تجربه موفقیت‌آمیز لهستان در این زمینه، انتقال تجارب انجام شود، تصریح کرد: بر این اساس قرار است در توافق با لهستان و استفاده از تجربیات لهستانی‌ها در زمینه بازآفرینی بافت‌های تاریخی که یکی از مشکلات اساسی شهر اصفهان است و چگونگی حفاظت و مراقبت از این بافت‌ها استفاده کنیم و شهر اصفهان را با به عنوان جهان‌شهر حفظ، مراقبت و بهتر به مردم دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 568793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.