نقش کره شمالی در هک ۶۲۵ میلیون دلاری Axie Infinity

طبق گفته چین آنالیز (Chainalysis)، لازاروس گروپ (Lazarus Group)، یک گروه بدنام جرایم سایبری که گمان می‌رود توسط دولت کره‌شمالی اداره می‌شود، با هک ۶۲۵ میلیون دلاری رونین نتورک (Ronin Network) مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیست وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از اتباع ویژه و افراد مسدود شده (SDN)، اکنون شامل این آدرس اتریوم (Ethereum) است که در نقض امنیتی تاریخی نقش داشته است. این آدرس ۱۷۳۶۰۰ اتریوم و ۲۵.۵ میلیون رمزارز USDC دریافت کرد. همان‌طورکه توسط U.Today گزارش شده است، Ronin، یک زنجیره جانبی اتریوم که برای بازی محبوب اکسی اینفنیتی (Axie Infinity) توسعه یافته بود، در اواخر مارس یک نقض امنیتی گسترده را فاش کرد که می‌تواند یکی از پرهزینه‌ترین حوادث هک تا به امروز باشد.

اوایل ماه آوریل، اسکای میویس (Sky Mavis)، توسعه دهنده Axie Infinity، ۱۵۰ میلیون دلار به منظور جبران خسارت قربانیان هک جمع‌آوری کرد.

در اوایل ژانویه، Chainalysis گزارش داد که هکرهای کره‌شمالی، ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز را در سال گذشته به سرقت برده‌اند که اتریوم، بیشتر این مبلغ را به خود اختصاص داده است. گروه لازاروس که با دفتر اطلاعات اولیه کره شمالی مرتبط است، مسئول بسیاری از حملات بود. رژیم کیم جونگ اون (Kim Jong Un)، از رمزارزهای دزدیده شده برای حفظ برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود استفاده می‌کند.

جدا از شرکت‌های ارز دیجیتال، گروه لازاروس به استودیوی فیلم سونی پیکچرز (Sony Pictures)، بانک مرکزی بنگلادش و شرکت‌های داروسازی نیز حمله کرده است. همچنین پشت حمله سایبری WannaCry بود که تقریباً ۲۰۰ هزار رایانه را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داد.

کد خبر 568787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.