پیشنهاد ۴۱.۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا (TSLA)، پیشنهاد خرید شرکت رسانه اجتماعی توییتر را به مبلغ 41.3 میلیارد دلار به صورت نقدی داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایلان ماسک در متنی به برت تیلور (Bret Taylor)، رئیس هیئت مدیره توئیتر، نوشت که قصد دارد شرکت را خصوصی کند تا تغییراتی که می‌خواهد را اعمال کند. ماسک از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به دلیل عدم پایبندی به اصول آزادی بیان انتقاد کرد و گفت که این پلتفرم دموکراسی را تضعیف می‌کند.

پیشنهاد ۴۱.۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر

پس از اظهار نظر ماسک، جاستین سان، بنیانگذار بلاک چین TRON، موضوعی را در توئیتر منتشر کرد که در آن گفت که ۶۰ دلار به ازای هر سهم برای شرکت پیشنهاد می‌کند.

پیشنهاد ۴۱.۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر

پس از انتشار این خبر، سهام توئیتر در معاملات قبل از بازار بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.

ماسک در اوایل این ماه ۹.۲ درصد از سهام توئیتر را به مبلغ ۲.۸۹ میلیارد دلار تصاحب کرد و به سرعت اعلام کرد که به هیئت مدیره این شرکت خواهد پیوست. با این حال، مدیرعامل، پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، چند روز بعد گفت که جایگاه هیئت مدیره دیگر در کار نیست.

ماسک در این باره گفت: پیشنهاد من بهترین و آخرین پیشنهاد من است و اگر پذیرفته نشود، باید در جایگاه خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کنم. به دلیل علاقه شناخته شده مدیرعامل تسلا به ارزهای دیجیتال، بیانات او اغلب در دنیای رمزارز موج می‌زند. پس از انتشار اخبار سرمایه‌گذاری ماسک در توئیتر، دوج کوین رشد ۱۱ درصدی را به همراه داشت.

کد خبر 568775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.