ادامه بارش‌های پراکنده تا فردا/شدت بارندگی در شمال استان بیشتر است

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه ناپایداری در امروز و فردا روی استان خبر داد و گفت: شدت بارندگی در شمال استان بیشتر و با جاری شدن روان‌آب‌های سطحی و مسیل‌ها همراه است؛ اما منجربه وقوع سیلاب نمی‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً ناپایدار طی امروز و فردا روی استان است و در این مدت در اکثر مناطق آسمان به شکل قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و در بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق به ویژه در مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع گردوخاک محلی در ساعت‌های بعدازظهر، افزود: این پدیده بیشتر در مناطق شرقی انتظار می‌رود و دمای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۲۵ درجه و کمینه فردا به ۱۰ درجه خواهد رسید؛ همچنین بارش در استان به شکل پراکنده، رگباری و مقطعی است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با ۳۱ درجه و خنک‌ترین نیز میمه با سه درجه سانتی‌گراد انتظار می‌رود.

علی‌عسگریان بیشترین بارندگی ثبت شده در شبانه‌روز گذشته را در نطنز با هفت میلی‌متر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های اردستان پنج میلی‌متر، بزرک چهار میلی‌متر، علویجه چهار میلی‌متر، نجف‌آباد سه‌ونیم میلی‌متر، دهق سه میلی‌متر، چادگان سه میلی‌متر، آران‌وبیدگل سه و نیم میلی‌متر، خوانسار سه میلی‌متر، فریدون‌شهر دو میلی‌متر، کاشان دو میلی‌متر، مهاباد اردستان چهار میلی‌متر بارش ثبت شد.

وی شدت بارندگی در شمال استان را بیشتر دانست و گفت: برای این مناطق هشدار جاری شدن روان‌آب‌های سطحی و جاری شدن مسیل‌ها اعلام شده است اما بارش‌ها منجر به وقوع سیلاب نمی‌شود.

کد خبر 568750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.