اراده مقاومت فلسطین اشغالی افزایش یافته است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اکنون در فلسطین اشغالی اراده مقاومت بسیار بالا است علی‌رغم اینکه توازن قدرتی هم وجود ندارد ولی ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی ندارد که جنگ فرسایشی را علیه مردم فلسطین آغاز کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص درگیری‌های اخیر کرانه باختری اظهار کرد: اخیراً نشست وزرای خارجه کشور عرب مصر، مغرب و امارات با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و در صحرای نگب برگزار شد و در حقیقت این تصور برای مقامات رژیم صهیونیستی به وجود آمد که مردم فلسطین پشتوانه‌های عربی خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بنابراین رژیم صهیونیستی با این تلقی که مردم فلسطین فاقد پشتوانه عربی و اسلامی هستند حملات خود را تشدید کردند، البته رزمندگان فلسطینی در پاسخ به نشست وزرای خارجه کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحرای نگب برای تشکیل ناتوی عربی پاسخ کوبنده‌ای دادند و با انجام عملیات شهادت‌طلبانه به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند تا با استفاده از امکانات داخلی و مقاومت سرزمین‌های فلسطین را آزاد کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به موازات شکل‌گیری نشست کشورهای عربی و وزیرخارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحرای نگب دستور گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در قطب شرقی را صادر کرد.

وی با بیان اینکه کابینه نفتالی بنت تصویب کرد که شهرک‌های یهودی‌نشین را در اراضی اشغالی گسترش دهد، اضافه کرد: اخیراً اهانت‌هایی از سوی صهیونیست‌های افراطی و ورود وزیر خارجه به مسجد الاقصی و توهین به نمازگزاران باعث شده است انتفاضه جدیدی در اراضی اشغالی شکل بگیرد و به همین دلیل درگیری خونینی بین رژیم صهیونیستی و ملت فلسطین به وجود بیاید که در نهایت این درگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

هانی‌زاده گفت: انتفاضه‌ای که اکنون در اراضی اشغالی ایجاد شده است یک انتفاضه کاملاً متفاوت، طولانی و بسیار هزینه‌بر برای رژیم صهیونیستی خواهد بود که موجب خواهد شد که ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش دربیاید و این رژیم از خیزش مردم فلسطین به شدت نگران شده است.

وی با اشاره به دلیل تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری خاطرنشان کرد: در گذشته فشار انتفاضه‌ها بر دوش مردم غزه بوده اما با توجه به اینکه اهانت‌هایی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به اماکن مقدس مانند بیت‌المقدس صورت گرفته است، مردم کرانه غربی به موازات قیام مردم غزه یک‌دست و یک جبهه علیه رژیم صهیونیستی قیام کردند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در حال حاضر هیچ‌گونه توازن قدرتی بین مردم فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی وجود ندارد، ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از صدها هواپیمای پیشرفته مناطق مسکونی را بمباران می‌کند اما تجربه نشان داده است که اراده مقاومت در میان مردم فلسطین وجود دارد؛ همچنان که در جنگ هفت ساله عربستان علیه مردم یمن شاهد بودیم که اراده مقاومت مردمی یمن باعث شکست عربستان و ائتلاف عربستان شد.

وی یادآور شد: اکنون در فلسطین اشغالی اراده مقاومت بسیار بالا است؛ علی‌رغم اینکه توازن قدرت وجود ندارد اما ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی ندارد که جنگ فرسایشی را علیه مردم فلسطین آغاز کند، این در حالی است که مردم فلسطین برای یک نبرد طولانی و فرسایشی علیه رژیم صهیونیستی آمادگی دارند.

کد خبر 568719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.