پیاده‌سازی پروژه‌های جدید مبارزه با تغییرات اقلیمی در دالاس

مدیران دالاس، نهمین شهر بزرگ آمریکا، آمادگی خود را برای تامین بودجه ۳۰۰ هزار دلاری جهت پیاده‌سازی پروژه‌های مبارزه با تغییرات اقلیمی اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش خدمات ساختمان دالاس، پروژه‌ای مستلزم یک میلیون دلار هزینه پیشنهاد کرده است که در صورت پیاده‌سازی نهایی، نصب پنل‌های خورشیدی در بسیاری از سازه‌های شهر را در پی خواهد داشت. پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار دلار از این بودجه را شورای شهر به عهده گرفته که قرار است این هزینه برای نصب سنسورهای هوشمند نظارت بر کیفیت هوا مورد استفاده قرار گیرد. پوشش بام اغلب خانه‌های سراسر شهر با پنل‌های خورشیدی نیز، بخش اعظم دیگر بودجه مورد نظر را از آن خود خواهد کرد.

محل نصب پنل‌های خورشیدی

در مرحله اول پیاده سازی پروژه، مرکز تفریحی پارک Fretz، کتابخانه شعبه غربی دالاس و مرکز تفریحی Pleasant Oak میزبان پنل‌های خورشیدی خواهد بود که انرژی تولیدی حاصل از آن‌ها، حدود ۱۵ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۸۱ کیلووات بر ساعت تخمین زده شده است، ضمن این‌که نصب آن‌ها به جذب ۱۲ هزار و ۲۸۲ تن دی اکسید کربن طی ۲۵ سال منجر خواهد شد. در مراحل بعدی، قرار است هزینه‌های کلانی به نصب پنل‌ها در سراسر سازه‌های شهری اختصاص داده شود تا درنهایت، مردم به زندگی در یک شهر پایدار دست یابند.

مدیران دالاس، همزمان با برگزاری جشن روز زمین، در نظر دارند از برنامه‌های بلندپروازانه خود در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی پرده بردارند و از حمایت‌های مالی خود برای پایداری هر چه بیشتر شهر رونمایی کنند.

اعضا شورای شهر دالاس مدعی شده‌اند که پیاده‌سازی این پروژه در نهایت به کاهش ۵۷ درصدی انرژی مصرفی در سه مکان پوشیده با پنل‌های خورشیدی منجر خواهد شد که در این راستا، مدیران شهر قراردادی را با آمرسکو، از کمپانی‌های توسعه انرژی مشهور جهان، جهت نصب پنل‌های خورشیدی منعقد خواهند کرد.

خرید سنسورهای نظارت بر کیفیت هوا از دیگر اقدامات مدیران دالاس برای افزایش پایداری مناطق و بهبود کیفیت هوا خواهد بود که برای آن، هزینه‌ای بیش از ۳۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده است. مدیران شهر امیدوار هستند که پس از نصب پنل‌های خورشیدی و سنسورهای کیفیت هوا بتوانند تا حد زیادی به هدف انتشار صفر کربن خود دست یابند و شهری عاری از آلودگی را برای ساکنان به ارمغان آورند.

کد خبر 568714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.