آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در بروجرد

مدیر سازمان حمل‌ونقل شهرداری بروجرد گفت: پس از تجربه‌های ناموفق مدیریت پارک حاشیه‌ای در دوره مدیریت شهری اسبق که موجب نارضایتی و شکایت‌های مکرر شهروندان شده بود، اکنون سازمان حمل‌ونقل شکل نوینی از ساماندهی فضاهای پارک حاشیه‌ای به روش هوشمند را در دستور کار قرار داده است.

فردین گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، علاوه بر نصب علائم در حاشیه خیابان‌ها، هزینه پارک خودرو نیز به شکل هوشمند دریافت و ارتباط مالی مستقیم میان پارکبان و راننده خاطی قطع می‌شود و به تجهیزات هزینه‌ساز نیازی نخواهد بود.

وی افزود: در طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای، متقاضیان باید برای ثبت‌نام و درج مشخصات خودروی خود در سامانه WWW.borujerd.farabinsoft.com اقدام و حساب شهروندی خود را شارژ کنند، پس از آن نیاز به انجام کار دیگری نیست؛ چراکه تمام اطلاعات از جمله مدت زمان پارک خودرو و هزینه آن توسط پارکبانان که در طول روز معابر را کنترل می‌کنند، ثبت و محاسبه می‌شود و هزینه آن به صورت خودکار از حساب شخص در سامانه برداشت و پیامک آن به مالک ارسال خواهد شد.

مدیر سازمان حمل‌ونقل شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: درصورتی‌که هرکدام از شهروندان به دلایل مختلف، امکان ثبت مشخصات خودرو را نداشته باشند، در زمان پارک (توقف) از طریق همیاری پارکبان مستقر در معبر برای دارنده خودرو، مراحل فوق به صورت رایگان انجام و تنها ثبت شارژ توسط مالک خودرو انجام می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: در این طرح، براساس قراردادی که با پلیس راهنمایی و رانندگی طبق قانون ١۵ تخلفات راهنمایی رانندگی منعقد شده است، هرگونه توقف بدون مجوز، اعمال قانون می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای عدالت اجتماعی و حل مشکلات ترافیک اجرایی می‌شود، گفت: نباید این‌گونه باشد که هر فرد هرجایی که دلش خواست خودرو خود را پارک و شهروندی صبح تا شب خودروی شخصی‌اش را در خیابان و یا جلوی مغازه‌اش پارک کند.

مدیر سازمان حمل‌ونقل شهرداری بروجرد تاکید کرد: این مسئله موجب شود شهروندان در سفرهای کوتاه‌مدت خود خیابان‌ها را برای پیدا کردن جای پارک جست‌وجو کنند و در نهایت مجبور به پارک دوبل شوند که مشکلات ترافیکی زیادی را در شهر ایجاد می‌کند.

کد خبر 568692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.