مطالبات تاکسیرانان نیازمند قانون‌گذاری در سطح ملی است

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: مسائل مطرح شده از سوی تاکسیرانان تمامی مطالبات آن‌ها را به جا حل‌وفصل می‌کند؛ بخشی از این مسائل نیازمند تصمیمات کشوری و قانون‌گذاری در سطح ملی است و برای برآورده کردن مطالبات، هم‌فکری و همکاری مجموعه مدیریت شهری لازم است.

اسماعیل عرشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جمعی از مسئولان و نمایندگان صنف تاکسیرانی با هدف مطرح کردن دغدغه‌های تاکسیرانان و هم‌فکری به منظور رفع مسائل آنان با اعضای شورای شهر و کمیسیون تلفیق عمران و ترافیک دیدار کردند.

وی افزود: نمایندگان خط‌های مختلف تاکسی در شهر قزوین به بیان مشکلات کاری خود پرداختند که از جمله آن‌ها می‌توان به نداشتن بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی، لحاظ نشدن سختی کار برای تاکسیرانان، نداشتن ارزش ریالی جواز تاکسی، پایین بودن قیمت فروش تاکسی در مقایسه با خودروی مشابه فاقد مجوز تاکسیرانی، لزوم‌نوسازی ناوگان تاکسیرانی، شناور کردن کرایه تاکسی متناسب با شرایط ترافیکی، آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه‌روز اشاره کرد.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: نیاز به کپسول گاز سی‌ان‌جی، تخصیص اعتبار به منظور اعطای وام با بهره پایین و بازپرداخت بلندمدت، اعمال طرح ترافیکی برای خیابان‌های پرتردد به ویژه خیابان‌های بوعلی و بیمارستان ۲۲ بهمن که بیشترین بار ترافیکی شهر را به دوش می‌کشند، ساماندهی خودروهای شخصی، نامناسب بودن خودروهای تحویلی به تاکسیرانان و پر خرج بودن این خودروها از دیگر موضوعات مطرح شده توسط تاکسیرانان بود.

عرشیان اضافه کرد: از دیگر مطالبات این قشر که توسط مدیر مجتمع تاکسیرانی قزوین مطرح شد، می‌توان به ناتمام ماندن تنها سالن ورزشی ویژه تاکسیرانان و محرومیت این قشر از خانه تاکسی به عنوان مجتمع تاکسیرانی شهر یاد کرد که می‌تواند پاسخگوی مطالبات این صنف باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مطرح شده از سوی تاکسیرانان، تمامی مطالبات آن‌ها را به جا حل‌وفصل می‌کند، گفت: بخشی از این مسائل نیازمند اتخاذ تصمیمات کشوری و قانون‌گذاری در سطح ملی بوده و برای برآورده کردن مطالبات، هم‌فکری و همکاری مجموعه مدیریت شهری لازم است.

کد خبر 568689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.