سروقامتان ذوب‌آهن، یک گام تا قهرمانی

تیم بسکتبال ذوب‌آهن با تمام کمبودهایی که داشت، موفق شد به فینال لیگ برتر بسکتبال راه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال مقابل نظم‌آوران سیرجان قرار گرفت؛ گاندوها باید سه بازی از پنج مسابقه خود را پیروز می‌شدند تا به فینال صعود کنند.

نظم‌آوران سیرجان با وجود اینکه امسال به لیگ برتر راه پیدا کرده است، اما با حضور دو بازیکن خارجی به نام «پونکراشف» و «دراگویچ» و بازیکنان خوب ایرانی از جمله شهریان و طاهرخوانی، موفق شد در مرحله پلی‌آف تیم مهرام را که سابقه حضور چندساله در لیگ برتر دارد، شکست دهد و به نیمه نهایی رقابت‌های بسکتبال راه پیدا کند. ذوب‌آهن و نظم‌آوران سیرجان در مرحله اول مقدماتی باهم در یک گروه قرار داشتند و دو بار رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که سبزپوشان پیروز هر دو بازی شدند.

ذوب‌آهن در مرحله نیمه نهایی موفق شد بدون بازیکن خارجی و همراه با بازیکنان آسیب‌دیده در سه بازی متوالی با نتایج ۷۷ بر ۷۱، ۸۱ بر ۸۰ و ۶۵ بر ۵۵ نظم‌آوران سیرجان را شکست دهد و به فینال لیگ برتر بسکتبال راه پیدا کند. در دیگر بازی نیمه نهایی شهرداری گرگان و شیمیدر رقیب یکدیگر بودند که گرگان موفق شد به پلی‌آف صعود کند و حریف ذوب‌آهن در فینال لیگ برتر بسکتبال شود.

ذوب‌آهن و شهرداری گرگان هم در مرحله اول مقدماتی با یکدیگر هم‌گروه بودند و دو بار مقابل هم قرار گرفتند که یک بازی گرگان و یک بازی ذوب‌آهن به پیروزی رسیده است و باید دید در فینال چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد.

آسمان‌خراش‌های اصفهان از یکشنبه _بیست‌وهشتم فروردین‌ماه_ تمرینات خود را برای دیدار فینال شروع می‌کنند و برای فینال که پنجم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، آماده می‌شوند.

سروقامتان ذوب آهن،یک گام تا قهرمانی

برای مهار پونکراشف چالش داشتیم

فرزاد کوهیان سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مرحله نیمه نهایی اظهار کرد: نظم‌آوران تیم با کیفیتی است و بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد که توانستند سال اول حضور در جمع چهار تیم نهایی باشند. سیرجانی‌ها، تیم‌های سرسختی را حذف کردند و پیش‌بینی یک بازی دشوار را در مقابل این تیم داشتیم. بازیکنانم مقابل سیرجان با تمرکز و انگیزه بالا بازی کردند که موفق هم شدیم به فینال صعود کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان خارجی نظم‌آوران سیرجان به خصوص پونکراشف، کیفیت بالایی دارند که خیلی از عملکردهای این دو بازیکن می‌تواند برای بازیکنان جوان ما آموزش خوبی باشد. درواقع برای مهار پونکراشف چالش داشتیم و خیلی از مواقع نمی‌توانستیم او را مهار کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا رأی کمیته انضباطی در روحیه بازیکنان تأثیر گذاشت یا خیر، تصریح کرد: بازیکنان ذوب‌آهن اعتقاد داشتند که رأی تناسب بهتری داشته باشد اما ما از آن قضیه دیگر عبور کردیم و تمرکزمان را روی مسابقات گذاشتیم.

مشایخی مصدومیت دارد

کوهیان با بیان اینکه دو تیم هر چه بیشتر با هم بازی می‌کنند، بیشتر باهم آشنا می‌شوند، خاطرنشان کرد: در نیمه نهایی سه بازی با سیرجان داشتیم که دو تیم با نقاط ضعیف و قوت هم آشنا شده بودیم؛ همچنین دو بازی را برده بودیم و برای بازی سوم، شرایط بهتری از لحاظ روانی داشتیم. تعدادی از بازیکنان ما در زمین تمرکز بالایی داشتند و مجموعه این موارد باعث شد برنده بازی‌ها سوم باشیم.

وی در خصوص مصدومان تیمش گفت: عضله پشت پای سجاد مشایخی کشیدگی شدید دارد و تعدادی دیگر از بازیکنان هم آسیب‌دیدگی دارند.

سروقامتان ذوب آهن،یک گام تا قهرمانی

خارجی‌های نظم‌آوران تیم سیرجان را در سطح بالایی نگه‌داشته بود

ارسلان کاظمی، بسکتبالیست تیم ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با مرحله نیمه نهایی اظهار کرد: سیرجان نمایش خوبی برابر ما داشت. دو بازی در مرحله اول مقدماتی با این تیم داشتیم که به سختی توانستیم آن‌ها را شکست دهیم و می‌دانستیم بازی سختی پیش رو داریم؛ اما در نهایت با عملکرد خوبی که مقابل سیرجان داشتیم با وجود بازیکنان آسیب‌دیده موفق شدیم در سه بازی، آن‌ها را از پیش رو برداریم.

وی ادامه داد: بسکتبال یک بازی ۴۰ دقیقه‌ای است و ما نسبت به شناختی که از سیرجان داشتیم، سعی کردیم سه کوارتر در بازی بمانیم و در کوارتر چهارم بازی را از حریفمان بگیریم که این اتفاق هم افتاد.

ملی‌پوش تیم بسکتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه بازیکنان خارجی سیرجان خوب بودند، خاطرنشان کرد: پونکراشف، چندین سال در یورو لیگ بازی کرده و دراگویچ هم بازیکن خوبی است، حضور این دو بازیکن باعث شده بود سیرجان در سطح بالایی بسکتبال بازی کند.

در تیم ذوب آهن همدلی وجود دارد

کاظمی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه ذوب‌آهن بدون بازیکن خارجی و با بازیکنان آسیب‌دیده به فینال رسید، چه چیزی در این تیم باعث نتایج درخشان شده است، گفت: در ذوب‌آهن همدلی وجود دارد، مهم نیست کدام بازیکن اقدام می‌کند یا امتیاز می‌آورد؛ پنج نفری که به انتخاب کوهیان در زمین هستند با توجه به قابلیت‌هایی که دارند، تلاش می‌کنند و تنها نتیجه بازی برای آن‌ها اهمیت دارد؛ این موضوع، ذوب‌آهن را نسبت به تیم‌های دیگر متمایز کرده است.

وی ادامه داد: تیم‌های دیگر، مقداری به بازیکن خارجی خود متکی هستند و خارجی‌ها بیشترین امتیاز را به دست می‌آورند که دفاع مقابل آن‌ها راحت‌تر می‌شود؛ اما در تیم ما امتیازات بین پنج بازیکنی که در زمین حضور دارند، تقسیم می‌شود و دیگر تیم‌ها برای دفاع به مشکل برمی‌خورند.

ملی‌پوش ذوب‌آهن در خصوص وضعیت جسمانی خود گفت: شرایط خوبی ندارم، قبل از بازی سوم با سیرجان دچار گرفتگی کمر و همسترینگ شدم و مچ پایم آسیب‌دیدگی دارد؛ اما به دلیل اینکه مسابقه مهمی بود، بازی کردم. برای فینال باید ببینم شرایطم چگونه است.

گزارش از: کیمیا گلپیرا_خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 568674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.