دانش‌بنیان‌ها مکمل فعالیت‌های مدیریت شهری هستند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی لازم در کمیسیون فضای سبز و محیط زیست شورای اسلامی شهر به شرط انجام کار عملی و خارج شدن از فضای آزمایشگاهی وجود دارد.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ورود به عرصه عمل و کارهایی که امکان انجام شدن دارند از موارد قابل توجه است، پارک علم و فناوری می‌تواند در حوزه پسماند مکمل مدیریت شهری باشد و این اتفاق وابسته به این است که برنامه متناسب با واقعیت‌های موجود اجرا و عملیاتی شود.

وی در خصوص گلخانه‌های هوشمند و مشکلات آن، ادامه داد: به دلیل نگاه اشتباهی که در گذشته در حوزه گلخانه‌های هوشمند وجود داشته است، برای عملی کردن این طرح رفع مشکلاتی مانند بازه زمانی برای حصول نتیجه حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون فضای سبز و محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: با توجه به تجربه گذشته در حوزه‌های فضای سبز و گلخانه‌های هوشمند و از بین رفتن ۱۵ هزار نهال کاشته شده در دوره‌های قبل، باید به گونه‌ای عمل شود که ساحت علم خدشه‌دار نشود.

وی با تاکید بر اینکه برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی لازم در کمیسیون فضای سبز و محیط زیست شورای اسلامی شهر وجود دارد، گفت: با پیش گرفتن این روند و با در اختیار گذاشتن زمین مناسب و انجام امور حراستی به شرط انجام کار عملی و خارج شدن از فضای آزمایشگاهی، پس از یک پایش چند ماهه می‌توانیم به حوزه تولید انبوه وارد شویم.

مطیعی در خصوص موانع ورود اعضای هیئت علمی به حوزه تأسیس شرکت دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات در این بخش این است که تنها اعضای هیئت علمی با ثبت اختراع می‌توانند اقدام به تأسیس شرکت دانش‌بنیان کنند و این امر موجب کاهش حضور بسیاری از نخبگان در حوزه عمل می‌شود، در شهرداری آمادگی استفاده از وجود اساتید مختلف وجود دارد و انتظار می‌رود در این خصوص پیگیری لازم صورت بگیرد.

کد خبر 568667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.