بازگشت محدودیت‌های کرونایی در کشورهای جهان

وزیر بهداشت کارناتاکا اعلام کرده است که محدودیت‌های کرونایی دوباره در این ایالت اعمال می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درست در زمانی که پس از طی یک دوره سخت همه‌گیری بیماری کرونا، کشورهای جهان به مسیر خود بازمی‌گشتند و محدودیت‌های کرونایی در آن‌ها لغو می‌شد، سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سویه جدیدی به نام XE هشدار داد.

سرعت انتقال زیرسویه XE

ویروس XE که زیرسویه Omicron است، از دیگر سویه‌های ویروس کرونا مسری‌تر بوده و اکنون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی شده است. XE که قدرت انتقال آن ۱۰ برابر بیشتر از سویه BA.۲ است، ترکیب جهش‌یافته از دو زیرسویه BA.۱ و BA.۲ محسوب می‌شود؛ این زیرسویه برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۲ در انگلستان شناسایی شد.

قرنطینه اجباری مسافران هشت کشور جهان

وزیر بهداشت «کارناتاکا» که یکی از ایالت‌های جنوبی کشور هند است، اخیراً اعلام کرده که ممکن است قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی دوباره در این ایالت اعمال شود و سطح TAC مسافرانی که از هشت کشور جهان به کارناتاکا سفر می‌کنند، اندازه‌گیری شود. این آزمایش برای افرادی که از کشورهای چین، آلمان، هنگ کنگ، نیوزلند، کره جنوبی، تایلند و بریتانیا سفر می‌کنند، ضروری است.

اندازه‌گیری دمای بدن مسافران و قرنطینه اجباری هفت تا ۱۰ روزه نیز برای همه مسافرانی که از این هشت کشور وارد می‌شوند، پیشنهاد شده است. همچنین دولت کارناتاکا از شهروندان و مسافران خواسته است همچنان از ماسک استفاده کنند.

سویه XE در ژاپن تأیید شد

اولین مورد ابتلاء به سویه XE به تازگی در کشور ژاپن نیز شناسایی شده و این ویروس هنگام ورود یک مسافر به فرودگاه " ناریتا" توکیو تأیید شده است. بروز سویه جدید در انگلستان باعث شده است که رکورد جدیدی در تاریخ پاندمی این کشور ثبت شود که افزایش هفت درصدی میزان بستری‌ها را به همراه داشت.

لغو محدودیت‌های کرونایی به‌تدریج انجام شود

افزایش ناگهانی ابتلاء به سویه جدید در بعضی کشورها که محدودیت‌های کرونایی در آن‌ها برداشته شده است، نشان می‌دهد که کاهش محدودیت‌های کرونایی، بازگشایی مدارس و خدمات عمومی باید تدریجی انجام شود؛ زیرا درغیر این صورت ممکن است با افزایش بسیار زیاد در تعداد مبتلایان و بالا رفتن تعداد بستری‌ها و مرگ‌ومیر افراد مواجه شویم.

کد خبر 568604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.