علت تاخیر در ترخیص واکسن‌های اهدایی به کشور چه بود؟

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره علت تأخیر ترخیص واکسن‌های اهدا شده، گفت: مهمترین بخش برای ترخیص داروهای بیولوژیک مدارک کنترل کیفی است که این مدارک (برای واکسن‌های اهدایی) بعد از ارسال محموله به دست ما رسیده است و با توجه به بررسی‌ها مجوز ترخیص آنها را صادر کردیم.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا اینانلو با بیان اینکه واکسن‌های اهدا شده از هفته گذشته به تدریج وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: مدارک و مستندات دارو اعم از مستندات تجاری و فاکتور حتماً باید برایمان ارسال شود تا بررسی شوند، این مدارک بعد از ارسال محموله به دست ما رسیده است و با توجه به بررسی‌های ما که متوجه شدیم مشکلی وجود ندارد، مجوز ترخیص آن را صادر کردیم.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این روند همیشه وجود داشته است و شاید برای بررسی مستندات این واکسن‌ها نیز خیلی زود اقدام شد، افزود: ما برخی واکسن‌ها را خودمان خریداری می‌کردیم که این واکسن‌ها منبع مشخصی داشت و مدارک کنترل کیفی آن را نیز از قبل به ما داده بودند و کاملاً هماهنگ بود.

وی ادامه داد: چنین واکسن‌هایی بدون هیچ تأخیری ترخیص می‌شوند اما ما واکسن‌هایی را داریم نظیر واکسن آسترازنکا که در قالب اهدایی به کشور وارد می‌شوند و ممکن است منابع و محل‌های تولید متعددی داشته باشند و باید حتماً مستندات آنها بررسی شود.

منبع: جام‌جم آنلاین

کد خبر 568574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.