اهمیت حضور کارآفرینان در شهرک صنعتی ورزنه

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ واحد تولیدی می‌توانند در شهرک صنعتی ورزنه مستقر شوند، حضور کارآفرین‌های برتر و جذب سرمایه‌گذاران در این شهرک نیازمند رفع مانع‌تراشی‌های مسئولان است.

سعید حیدری‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بالاترین نرخ بیکاری در استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان اصفهان ۴۰ درصد است و بسیاری از افراد جویای کار در استان‌های دیگر کار می‌کنند، قبلاً شغل‌های کشاورزی و دامداری در استان رونق زیادی داشت که امروزه به دلیل کم‌آبی این شغل‌ها وجود ندارد و کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ورزنه شهری پویا و شهرک صنعتی این شهر در پنج کیلومتری ورزنه قرار دارد، ادامه داد: این شهرک ظرفیت بالایی برای استقرار واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال جوانان دارد، ضروری است که مسئولان برای استقرار واحدهای تولیدی در شهرک ورزنه و کاهش بیکاری در این منطقه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه تصریح کرد: بعضی از ارگان‌های دولتی باید در این بخش مشارکت داشته باشند، با این اتفاق این شهرک برای استقرار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فعال می‌شود، اگر سرمایه‌گذاران بخواهند در این شهرک سرمایه‌گذاری کنند باید برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی مسئولان انجام بگیرد.

استقرار کارگاه‌های تولیدی لازمه کاهش بیکاری جوانان

وی با بیان اینکه حضور کارآفرین‌های برتر و جذب سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی نیازمند رفع موانع‌تراشی‌های مسئولان است، گفت: تعدادی از سرمایه‌گذاران برای مشارکت و ایجاد کارگاه تولیدی در این شهرک صنعتی درخواست وام‌های کم‌بهره را داشتند، اما شرکت شهرک‌ها با مانع‌تراشی اجازه انجام این کار را به سرمایه‌گذار نداده است.

حیدری‌زاد خاطرنشان کرد: استقرار کارگاه‌های تولیدی در شهرک ورزنه باعث ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان این شهر شده است و تبعات آسیب‌های اجتماعی نیز در این شهرک به مراتب کمتر می‌شود. از مدیر کل استانداری، مدیر کل منابع طبیعی تقاضا داریم که برای پیگیری این مسئله تصمیم‌های لازم را بگیرند.

وی در خصوص اینکه علاوه‌بر این موارد اداره محیط زیست نیز با مانع‌تراشی از حضور تعدادی از سرمایه‌گذاران در این شهرک جلوگیری کرده است، گفت: بعضی از سرمایه‌گذاران نیز اعلام کردند که گرید صنعتی آنها با گرید شهرک به دلیل آلودگی هم‌خوانی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ورزنه اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ واحد تولیدی می‌توانند در این مکان مستقر شوند. امروز ایجاد شغل برای جوانان کار سختی نیست و دولتمردان می‌توانند برای مشارکت و استقرار کارخانه‌ها سرمایه‌گذار جذب کنند.

کد خبر 568558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.