انتقاد خطیب جمعه اصفهان از افطاری میلیاردی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی از مسئولان افطار میلیاردی می‌دهند که اگر آدم از غصه بمیرد حقش است، شما دروغ می‌گویید که شیعه علی (ع) هستید. این افراط کاری‌ها و اسراف‌ها و هزینه از بیت‌المال و ساختار و حرمت‌شکنی ها را به چه کسی باید گفت؟ اگر کسی شما را توبیخ نمی‌کند شما باید از خدا بترسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص خوردن و آشامیدن خوراکی‌های حلال، اظهار کرد: خداوند نعمتش را بر ما تمام کرد و انواع و اقسام خوردنی و نوشیدنی حلال را برای انسان‌ها فراهم کرده و نیازی نیست به حرام تمسک جسته، حرامی را بخوریم یا حلالی را حرام کنیم، روزی انسان مقدر است و باید بدانیم اگر از راه حرام چیزی را به دست آوریم، حلال ما از بین می‌رود.

وی در ادامه در خصوص ویژگی‌های پرهیزکاران گفت: یکی از نشانه‌های متقین این است که نه درآمد حرام دارند و نه حرامی را می‌خورند. روزی حلال انسان را به عمل صالح وصل می‌کند. ریشه اصلی خیرخواهی و خیر ورزی، روزی حلال است، اگر کسی روزی حرام داشته باشد همه چیز از او گرفته می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان در خصوص معاد، عظمت، بقا و حیات روح و اینکه مرگ حرکت به معنای نابودی نیست، تصریح کرد: جسم انسان پس از مرگ پوسیده و از بین می‌رود اما در واقع روح انسان باقی مانده و در دنیای دیگر می‌تواند زندگی با عظمت‌تری داشته باشد.

میردامادی ادامه داد: در حدیثی آمده، معصوم می‌فرماید سه لحظه برای همه حساس و شدید است که یکی از آنها زمان تحویل گرفتن روح انسان است. دوم ساعتی که صور دمیده می‌وشد و ما زنده می‌شویم و دیگری ساعتی که محاکمه ما سر می‌رسد و نمی‌دانیم راهی بهشت می‌شویم یا جهنم.

وی تصریح کرد: برای برخی جان کندن بسیار آسان و برای برخی بسیار سخت است. برخی افراد پیش از مرگ ملائکه‌ای را می‌بینند که آنها بهشت را به آن افراد نشان می‌دهند و دقیقه شماری می‌کنند چه زمان به بهشت بزرگ و عالم با عظمت الهی می‌رسند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه گفت: در شرایط فعلی که فاصله طبقاتی در جامعه افزایش یافته است، هیچ کاری بهتر از کار خیر و نجات مردم از فقر نیست. برخی از مسئولان افطار میلیاردی می‌دهند که اگر آدم از غصه بمیرد حقش است، شما دروغ میگویید که شیعه علی (ع) هستید. این افراط کاری‌ها و اسراف‌ها و هزینه از بیت‌المال و ساختار و حرمت‌شکنی ها را به چه کسی باید گفت؟ اگر کسی شما را توبیخ نمی‌کند شما باید از خدا بترسید.

میردامادی تاکید کرد: توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانید کمک کنید به بیچارگان و مستضعفان، کمک به مستأجران و جهیزیه دختران کنید. این افطاری‌ها و ریخت و پاش‌های نامشروع که گفته می‌شود داده شده، قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: در ماه رمضان، برخی حرمت‌شکنی کرده و با بی شرمی علناً روزه خواری می‌کنند، این افراد به دین اسلام و روزه داران خیانت کرده‌اند. روزه داری فوایدی دارد و فرد روزه دار به برکت روزه به تقوا می‌رسد، همین موضع افراد را به روزه داری تشویق کرده است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی روزه داری را عاملی برای به خطر افتادن سلامتی خود می‌دانند، این در حالی است که دانشمندان درباره خواص روزه داری کتاب‌های زیادی نوشته‌اند که در یکی از این آنها ثابت شده همه دردها با روزه داری قابل معالجه است. برخی از فواید روزه بی‌بهره هستند.

میردامادی با تاکید بر اینکه اگر کسی علناً روزه خواری کند محارب با خدا است، اضافه کرد: اینها کسانی هستند که صریحاً اعلام جنگ با خدا و رسول کردند و قطعاً بدانند اگر امروز موضع انفعال داریم و کسی در مقابل این کثیف‌ها نمی‌ایستد خداوند به زودی کیفر کامل را به آن‌ها نشان خواهد داد.

وی با اشاره به روز ارتش ادامه داد: آن روزی که منافقان و نفهم‌ها و دشمنان می‌گفتند ارتش شاهنشاهی باید ملغا شود امام خمینی (ره) فرمودند اینها فرزندان ما هستند و فطرت اسلامی دارند و باید بمانند و از اسلام دفاع کنند و اولین گروهی که از نیروهای انتظامی و نظامی کمر شاه و دولت شاه را با بیعت با امام (ره) شکست ارتش بود. بر این اساس قدردان ارتش و سپاه و نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای مسلح هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره توصیه‌های مقام معظم رهبری به مسئولان کشور، ادامه داد: ایشان، رمضان را ماه توبه و استغفار نامیده و اعلام کردند در تمام نظام‌های سیاسی دنیا مردم از مسئولان سوال می‌کنند و پیشنهادها را می‌گویند اما در نظام اسلامی هم مردم و هم خدا سوال می‌پرسند. مسئولان باید برای حل مشکلات مردم تمام تلاش خود را انجام دهند زیرا این مسئولیت‌ها را از خون شهدا به دست آورده‌اند.

میردامادی اضافه کرد: مسئولان باید علاوه بر خداوند، پاسخگوی مردم هم باشند، برخی از مسئولان بیش از امور مردم، به کاخ‌ها و ویلاهای شخصی خود رسیدگی کرده‌اند. البته برخی از مسئولان هم متعهد بوده و متدین هستند که در در رأس آن‌ها می‌توان از ریاست جمهوری آیت الله رئیسی نام برد.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این، مقام معظم رهبری تاکید کردند مسئولان از انفعال و غرور پرهیز کنند، انفعال به معنای احساس ضعف است. اگر فکر کنیم با آمریکا و کشورهای زورگو می‌توان کنار آمد به اسلام و مردم خیانت کرده‌ایم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اعلام اتمام بدهی‌های خارجی دولت، ادامه داد: خزانه کشور در زمان شروع دولت سیزدهم تقریباً خالی بود، بنابراین پرداخت بدهی‌های خارجی توسط دولت شایسته تقدیر است. همچنین حدود ۱۲۰ هزار نفر در هر روز گرفتار بیماری کرونا می‌شوند و باید قدردان مدیریت مسئولان در مدیریت این بیماری باشیم.

میردامادی ادامه داد: آنهایی که با مقام معظم رهبری و انقلاب دشمن هستند بدانند به کیفر خداوند دیر یا زود گرفتار خواهند شد. امروز هیچ قدرتی جرأت حمله فکر حمله به این کشور را نخواهد داشت. دوران بزن و دررو تمام شده و هر ضربه به جمهوری اسلامی با ۱۰ ضربه دیگر پاسخ داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های مکرر دشمن در مبارزه با ایران، ایجاد ناامیدی است، تصریح کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری همه مشکلات کشور قابل حل است و این کشور در دنیا علمدار همه چیز خواهد شد، ایجاد ناامیدی در ملت کار دشمن است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رهبری در خصوص گشایش‌های اقتصادی فرمودند مراقب باشید و از زیربنای اصلی کشور مراقبت کنید. ایشان همچنین بر مسائل علمی و فرهنگی تاکید کردند که متأسفانه مسائل فرهنگی در کشور نامطلوب است به گونه‌ای که حتی برخی از اورگان‌های دولتی در ماه رمضان غذا توزیع کردند.

کد خبر 568545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.